Re: Jak wyciszyć komputer OPTIPLEX GX 150?

Autor: Rex <walcz_at_ze.spamem>
Data: Thu 08 Dec 2005 - 17:37:54 MET

Rex napisał(a):
> Witam!
> Mam następujący problem. Jakiś czas temu kupiłem przez internet używany
> komputer OPTIPLEX GX 150. Zależało mi żeby kupić cichy sprzęt. Facet ze
> sklepu komputerowego zapewniał, że jest cichy ale niestety okazało się,
> że cichy nie jest - wentylator na procesorze mocno hałasuje.
> Parametry wentylatora to:
> --------------------
> NMB
> model: 2408NL - 04W - B46
> 12V 0,12A
> --------------------
> Jest to wentylator z czujnikiem temperatury.

> [...]

Czy ktoś jeszcze mógłby mi coś poradzić na hałasujący wentylator od procka?
BartekK sugerował, że wiatrak może jest zakurzony i przez to ten hałas.
Nic podobnego, wiatrak jest czyściutki.
System, jeśli nic nie robię, jest obciążony w granicach 1-2 %, więc w
normie - to też nie może być przyczyną nadmiernego hałasu.
Dodam, że wentylator jest mały 6x6 cm, a generalnie im mniejszy wiatrak
tym bardziej hałasuje bo szybciej musi się kręcić przy danym przepływie
powietrza. Dlatego myślę, że może wymiana wiatraka na większy
poprawiłaby sytuację ale nie wiem czy będę go w stanie wcisnąc do mojego
kompa.
Ktoś też pisał, żeby obniżyć napięcie z 12 do 7V ale tu mam pytanie: czy
takie obniżenie napięcia nie spowoduje, że jak procek będzie mocno
obciążony (np.podczys oglądania filmu) to chłodzenie będzie za słabe
i... będzie dymek :) - procek się uszkodzi?

Do postu załączam zdjęcia tego wiatraka - nakejka z parametrami i
zdjęcie ze skosu - wiatrak razem z radiatorem. Może widząc te zdjęcia
coś mi poradzicie.
Najchętniej kupiłbym nowy wentylator ale w Poznaniu, gdzie mieszkam, nie
mogę takiego dostać. Wszyscy sprzedawcy mówią, że takiego modelu już nie
dostanę... :(( ale może jednak... może ktoś z was zna jakieś miejsce
gdzie można kupić takie coś. Na Allegro sprawdzałem i nie ma.

Heeeeeelp!
Poradźcie coś bo hałas mnie coraz bardziej drażni.

Z góry dzięki.
Rex

P.S. Wysyłam ten post drugi raz, tym razem bez załączonych zdjęć. Gdy
załączyłem zdjęcia za pierwszym razem, w folderze wysłane w programie
pocztowym Mozilla Thunderbird miałem zapisany ten post ale nie został
odebrany - nie pojawił się w folderze odebrane. Czy ktoś wie dlaczego
tak się dzieje? - tzn. że nie mogę odebrać postu z załączonymi zdjęciami.