Bateria do laptopa Compaq Armada M700

Autor: Piotrek <pkmail_at_eltrix.pl>
Data: Thu 08 Dec 2005 - 17:48:41 MET

Witam,
Mam baterię Compaq o oznaczeniu 135214-002. Jest to bateria typu LI- ION i w
związku z tym chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób należy jej używać aby
służyła jak najdłużej. W sieci znalazłem sprzeczne informacje że baterie
tego typu mają "efekt pamięci" i poprzez częste ładowanie skraca się ich
żywotność. Inni piszą że "efekt pamięci" w nowych akumulatorach nie
występuje wcale. Czy baterię powinno się rozładować do zera a potem
naładować do pełna czy można ją doładowywać w dowolnym momencie? W jaki
sposób należy ją przechowywać? Czy można zużytą baterię tego typu
zregenerować (wymiana ogniw)? Z góry dziękuję za odpowiedzi szanownych
grupowiczów. Pozdrawiam.

Piotrek