Jak wyciszyć komputer OPTIPLEX GX 150?

Autor: Rex <walcz_at_ze.spamem>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 11:08:56 MET

Witam!
Mam następujący problem. Jakiś czas temu kupiłem przez internet używany
komputer OPTIPLEX GX 150. Zależało mi żeby kupić cichy sprzęt. Facet ze
sklepu komputerowego zapewniał, że jest cichy ale niestety okazało się,
że cichy nie jest - wentylator na procesorze mocno hałasuje.
Parametry wentylatora to:
--------------------
NMB
model: 2408NL - 04W - B46
12V 0,12A
--------------------
Jest to wentylator z czujnikiem temperatury.

Niestety w Poznaniu nie mogę kupić nigdzie identycznego wiatraka.
Próbowałem wyciszyć wentylator przez wlanie pod naklejkę odrobiny oleju
ale nic to nie dało.
Założyłem inny wiatrak (nowy) ale hałas był jeszcze większy.

Co poradzicie? Może wymiana radiatora na jakiś lepszy, miedziany i
założenie wiekszego wolnoobrotowego wiatraka?

Z góry dziękuję za wszystkie porady i opinie.
Pozdrawiam
Rex