Re: SCSI w praktyce

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Thu 08 Dec 2005 - 13:21:14 MET

> 1) Ale wykorzystujesz funkcjonalność BIOSu host-adaptera
> SATA, a nie programowe macierzowanie Linuksa?
teraz macież robi karta PCI(soft!), w windzie smiga łądnie. hdtach 93mb, ale
rzeczywiscie podczas kpiowania - 40... max50. kopiowanie obrazu płyty700mb
trwa ok 10 sekund
w linuksie "paski" na dyskach skleja program "dmraid" byc moze on jesst
spowalniaczem, bo chodzi to biednie..... Nie moge wykorzystac linuksowaro
raida, bo niema gdzie przekopiowac 160 giga danych
> 2) Przy PCI masz ograniczenie 132 MiB/s na wszystkie urzą-
> dzenia w systemie (i to w teorii, w praktyce bliżej jest
> do 100 MiB/s), a takie pasmo łatwo wysycić dwoma nowymi
> dyskami po 50 MiB/s sekwencyjnie.
liczyłem jeszcze na jeden plus. teraz mam wyszukiwanie na posziomie 13mili
sek. w scsi, chwalą sie ze bedzie to ok5 mili, i prawdopodobnie dojdzie
kolejowanie danych , teraz sie to chyba nazywa NCQ w sata2....
wydaje mi sie ze krótsze czasy dostępu poprawiły by szybkosc ogólna,
szczególnie przy grzebaniu w małych plikach. na pokładzie wspomnianego
kontrolera jest 64mega pamieci!
dzieki za wskazówki
pozdrawiam
ToMasz