Re: pecet vs konsola

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Dec 2005 - 18:07:55 MET

PSYLO napisał(a):

> Jak dla mnie, konsola to taka mała skrzyneczka, która ma służyć tylko i
> wyłącznie do gier, tudzież innej formy rozrywki (minimalnie), z ekranem
> w postaci telewizora (najlepiej HDTV) :)

Takich rzeczy już praktycznie nie ma. ;) Odeszły w przeszłość wraz z
Nintendo 64 czy Play Station "jeden". ;) Teraz konsola to urzÄ…dzenie
wielofunkcyjne, lub ewentualnie małe pudełeczko w ekranikiem LCD (jak
PSP) chociaż tutaj też nie do końca, bo na tym też możesz obejrzeć film,
posłuchać muzyki czy nawet zadzwonić, jak w przypadku N-Gage. ;)

> Na konsoli nie pisze się dokumentów, nie sprawdza poczty, nie przegląda
> stron www

Że aż zapytam: A niby czemu nie? ;) Dlaczego nie miałoby być takiej
możliwości, skoro da się ją wprowadzić? Jeśli masz dobry telewizor, to
"komputerowe" GUI będzie się na nim całkiem przyzwoicie prezentować., a
więc czemu niby nie miałbym wygodnie siedząc w fotelu z klawiaturą
bezprzewodową poprzeglądać sobie strony, albo uciąć pogawędkę na IRCu
lub GG? ;)

> nie ogląda filmów itp.

Tutaj już lekko przesadziłeś. ;) Oglądanie filmów na komputerze jest
swego rodzaju "prowizorka" - konsoli jest znacznie bliżej do sprzętu
audio-wideo niż PCtowi. :)

> Wiem, że są takie możliwości... ale po co? Od tego są inne, lepsze
> rzeczy.

Wiesz, nikt nie mówi o pracy w Photoshopie albo pisaniu programów na
konsoli, ale niby czemu nie przenieść na nią bardziej rozrywkowych
aspektów "pracy" na komputerze? ;)

> Człowiek przychodzi po pracy, siada przed konsolą i ma chwilę przerwy od
> blaszaków ;) To jest życie :P

I właśnie z tego względu miło byłoby usiąść przed dużym (jeśli taki
mamy) TV, w wygodnym fotelu i poszperać w Internecie niż robić to na PC. ;)

BTW na twoje pytanie "po co to robić?" jest właściwie jedna prawidłowa
odpowiedź - "BO SIĘ DA!" ;)

# /George Orwell - Rok 1984/