Re: Oczędnosc energii - jak ?

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 11:40:59 MET

Marcin Narzynski w wiadomości
<news:694e9$438f5892$57cfabf7$9865@news.chello.pl> napisał/a:

> Przesadzasz,

Tylko trochę :P

> prcesory AMD klasy 3000+ są ekonomiczniejsze od klasy 2000+ sprzed półtora
> roku.

Półtora roku to nie tak stary komputer, pisałeś "od kilku lat".
Wg
http://www.jscustompcs.com/power_supply/Power_Supply_Calculator.php?cmd=AMD
jest mniej więcej:
AMD K6-2/3 - 18W
Athlon XP 2000 - 62-70W
Athlon XP 3000 - 74W
Athlon 64 - 89W

karta grafiki 32MB PCI/AGP - 20W
Radeon +-9100 - 35W
Geforce4 Ti - 35W
Radeon 9800 - 54W
Geforce FX 5900 - 55W
Radeon X800XT - 66W
Geforce FX 6800 ultra - 77W

PC100 - 7W
PC133 - 12W
DDR - 10W
DDR2 - 7.5W (no tu się "wyłamali" z ogólnego kierunku ;)

CD-ROM - 20W
DVD-ROM - 25W

Trafność takich kalkulacji to inna kwestia, chodzi o ogólną tendencję - nic
za darmo. Komputer sprzed _kilku_ lat żarł znacznie mnie prądu niż obecny z
układami energooszczędnymi.
Ale faktycznie miło, że banda producentów łaskawie zauważyła potrzebę
oszczędzania energii elektrycznej, a nie tylko więcej-szybciej-więcej w
kółko...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel