Re: 5 Monitorów, LCD który wybrac ??

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 11:36:22 MET

"tylko bez głosników , bo ich nie lubię" - czasami nawet nie wpływają na
wygląd

Zastosowanie: "przeglądanie stron internetowych , pisanie , ogłądanie
filmów , czasem zagrac w Szachy lub Warcaby", stąd moje krótkie opinie:

> http://monitory.mastiff.pl/opisy.php?id_artykulu=466&nazwa=Monitor%20NEC%20Multisync%201970NX

Jak cię na niego stać, powinien być świetnym wyborem. Matryce S-IPS są
bardzo chwalone, z zastrzeżeniem, że czerń jest na nich gorsza niż na
MVA/PVA, kąty chyba podobnie jak Belinea poniżej - gorzej niż PVA, ale
znacznie lepiej niż TN. Ale nic więcej o tym monitorze nie wiem,
musiałbyś pogooglać, zerknąć na forum mva.pl itp.

> 2. http://www.mcomp.com.pl/product_info.php?products_id=129160

Belinea 101920C - do tych zastosowań powinna być ok, ma dopalacz, więc
nawet przy przewijaniu stron nie będzie problemów. Nie mam pewności co
do kolorów i jasności (są narzekania, najlepiej byłoby sprawdzić samemu
przed zakupem), ale kolory chyba da się wyregulować (patrz temat "LCD
Belinea - po kupnie" trochę niżej - są opinie pozytywne i negatywne :) ).

> 3. http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=11351

Odpada, matryca TN przy 19'' może być problematyczna (kąty), pomijając
już jej inne wady (czerń do filmów będzie słaba).

> 4. http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=23665

Są jakieś błędy w danych, w każdym bądź razie jeśli jest to PVA, to
stary typ (700:1), ale kąty są podane 160 stopni, więc może to równie
dobrze być TN - można sprawdzić na google dość łatwo :).

> 5. http://www.benq.pl/Products/LCD/index.cfm?product=588

Matryca TN, więc odradzam. Czas 4ms jak nie grasz nie da ci nic, poza
tym te 4ms zapewne nie odbiega zbytnio od czasów innych matryc TN (np.
tych oznaczonych 16ms) - po prostu chwyt marketingowy.

> a może jeszcze jakiesc inne modele są warte kupna ?? [ tylko bez
> głosników , bo ich nie lubię ]

Fujitsu-Siemens 19-2 (przy czym uwaga przy tym monitorze na badpiksele,
były zgłaszane dość często). Więcej nie znam, bo w tych granicach
cenowych się nie rozglądałem za monitorami.