Re: RAID 0

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 10:46:16 MET

axial napisał(a):
> Podkręcone procesory padają głównie z powodów
> uszkodzeń mechanicznych ;)

Możesz rozwinąć? Jak dla mnie częściej z elektrycznych
lub termicznych. Uszkodzenie mechaniczne jest podobnie
prawdopodobne jak przy niepodkręconym procesorze.

> Jednak jeżeli chodzi o przyśpieszanie PC-ta
> to wąskim gardłem okazał się dostęp do HDD.

To zależy od *zastosowań*.

> RAID0 "daje kopa" i to się odczuwa w codziennym użytkowaniu:
> grach, kopiowaniu plików, pracach graficznych, czy samym starcie systemu.

O grach się nie wypowiadam, może jest lekkie przyspie-
szenie w niektórych sytuacjach, ale z tego, co czytałem
w kilku recenzjach różnica jest kilkuprocentowa i w
kilku tytułach.

Kopiowanie plików trudno nazwać często wykonywanym
poważnym zajęciem więc pominę milczeniem.

Start systemu w nagorszym wypadku powinno się robić
raz dziennie i nikt nikomu nie każe wtedy tkwić w
bezruchu przed monitorem. Nie ma sensu tego przyspie-
szać.

Prace graficzne mogą sporo zyskać z RAID 0 i o tym
pisałem. Mało kto jednak robi na tyle poważnie w
grafice, by opłacało mu się montować macierz.

> "Pazurki" pokazuje np. przy przetwarzaniu filmów do DivX,

Jak wyżej. I tylko przy prostym przetwarzaniu, bo już
filtry potrafią obciążyć sieć tak że nawet 10 MiB/s
się nie wyciągnie.

> A dyski padają z winy użytkownika, choć nie wykluczam wad fabrycznych
> występujących w 1 jednym na milion sztuk ;)

Upraszczasz. To tak samo jakbyś napisał, że wszystkie
wypadki samochodowe są z powodu nadmiernej prędkości.
Użytkowanie *może* przyspieszać ujawnianie się wad
ukrytych, ale nie jest tak często bezpośrednią przyczyną
"zgonu" dysku (chyba, że ktoś go upuści niosąc).

> serwerowni z której personel zrobił sobie palarnię,
> to mogę się zgodzić, że takie dyski długo nie pociągną....

W takich warunkach działają właśnie w wielu domowych
desktopach. Dym, ciepło, kieszenie, noszenie, antywirus
powodujący nadmierne swapowanie...

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |