Re: RAID 0

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 21:48:42 MET

news:2005112820095400@grush.one.pl...

> Podkręcenie procesora w pewnym zakresie nieznacznie podnosi
> ryzyko awarii, bo nie angażuje dodatkowych elementów mecha-
> nicznych (a głównie mechanika pada).
Podkręcone procesory padają głównie z powodów
uszkodzeń mechanicznych ;)

> WC to już inna bajka,
> osobiście nie znam nikogo używającego WC. Jak ktoś się już
> bawi w WC, to niech się też bawi w RAID 0, i tak pewnie
> nie ma na komputerze nic poza grami...

Ja mam w domu WC i traktuję to raczej jako hobby
niż coś praktycznego. Ot, jak z proca 3GHz wyciągnąć 3,75 ;)
1,5 roku temu to była "maszyna".

Jednak jeżeli chodzi o przyśpieszanie PC-ta
to wąskim gardłem okazał się dostęp do HDD.
RAID0 "daje kopa" i to się odczuwa w codziennym użytkowaniu:
grach, kopiowaniu plików, pracach graficznych, czy samym starcie systemu.
"Pazurki" pokazuje np. przy przetwarzaniu filmów do DivX,
robi to duuuużo szybciej. To samo konserwacja dysku (speedisk etc.)

A dyski padają z winy użytkownika, choć nie wykluczam wad fabrycznych
występujących w 1 jednym na milion sztuk ;)

Ale jak ktoś stosuje "domowe" dyski IDE lub SATA w
obciążonych serwerach baz danych gdzie głowica przez 24h/dobę
przemiata po sektorach, a dyski grzeją się w źle wentylowanej
serwerowni z której personel zrobił sobie palarnię,
to mogę się zgodzić, że takie dyski długo nie pociągną....
Ale nie widzę powodu by za tą sytuację winić dyski ;)

ax

PS.
czasami pogram sobie w Warcraft-a ;)