Re: Zasilanie komputera UPS

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 18:41:02 MET

Michal Bien napisał(a):

> Lepiej napisz jaki sprzet masz do tego podlaczony, bo pewnie realnie
> potrzebuje on ~200W. W tych active powerach masz przeciez port
> komunikacyjny do monitorowania obciazenia. Odpal to oprogramowanie
> i sprawdz ile bierze konfig - pewnie nie wiecej niz 2/3 mocy UPSa.

konfiguracja nawet standardowa moze go przeciazyc .... dla przykladu:
konfig: P4 2.4 HT, GF6600GT, 512MB ram, barracuda 250GB, zasilacz tagan
380W: idle: 125W, max 190W + monitor crt okolo 100W czyli jezeli ktos
lubi pograc to bedzie jechalo na max obciazeniu ... i teraz jezeli w tym
UPS'ie jest jeden aku 7,2Ah to niedlugo to pociagnie ... przy tak
kiepskiej sprawnosci UPS'a to taki akumulator niezle dostaje w d... (max
50A) Dodatkowo, jezeli sie tak nieszczesliwie zlozy, ze czas
przelaczenia na prace z aku bedzie slaby i "zle sie zsynchronizuje" z
siecia zasilania to UPS zostanie zabity natychniast :) i sie wylaczy

> No i jeszcze jedna sprawa - nie masz za bardzo sie czym martwic -
> praktycznie kazdy wspolczesny UPS, nawet taka chinska jednorazowka jak
> te ActivePowery z Action ma zabezpieczenie przed przeciazeniem. Jak UPS
> jest obciaznony zazwyczaj powyej 110% przez kilkanascie sekund to sam sie
> wylaczy i odetnie zasilanie dla komputera.

zapezbieczenia raczej kiepskie:) po spadku napiecia na akumulatorze
powiedzmy ponizej 10,5V UPS sie wylacza ... pytanie co sie dzieje z cala
reszta elementow w tym czasie:))

> Trzecia sprawa (ale tu moge sie mylic) - moce maksymalne UPSa dotycza
> pracy akumulatorowej. Przy zasilaniu z sieci to nie ma znaczenia, bo w
> UPSach line-interactive obwod idzie wtedy tylko przez filtr wejsciowy i od
> razu idzie na wyjscie (cos jak listwa przeciwprzepieciowa z blokiem
> filtrow) a prostownik i falownik nie biora w tym udzialu.

no przy pracy z sieci zasilajacej rzeczywiscie nie ma to znaczenia
wiekszego ile konfig pradu wciaga ... jezeli nie wywali bezpiecznika
znaczy ze ok :)