Re: Zasilanie komputera UPS

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 16:28:26 MET

Krzysztofsf <krzysztofsf@gazeta.pl> wrote:

> I teraz mam pytanie (wiem, troche po czasie ale nie spodziewale sie
> takiego "problemu"). Ups ma na wyjsciu 300 W, zasilacz w komputerze
> 380 a plyta glowna w dokumentacji ma zaznaczone, ze wymaga 350 Wat do
> prawidlowej pracy.

            Lepiej napisz jaki sprzet masz do tego podlaczony, bo pewnie realnie
potrzebuje on ~200W. W tych active powerach masz przeciez port
komunikacyjny do monitorowania obciazenia. Odpal to oprogramowanie
i sprawdz ile bierze konfig - pewnie nie wiecej niz 2/3 mocy UPSa.

            No i jeszcze jedna sprawa - nie masz za bardzo sie czym martwic -
praktycznie kazdy wspolczesny UPS, nawet taka chinska jednorazowka jak
te ActivePowery z Action ma zabezpieczenie przed przeciazeniem. Jak UPS
jest obciaznony zazwyczaj powyej 110% przez kilkanascie sekund to sam sie
wylaczy i odetnie zasilanie dla komputera.

            Trzecia sprawa (ale tu moge sie mylic) - moce maksymalne UPSa dotycza
pracy akumulatorowej. Przy zasilaniu z sieci to nie ma znaczenia, bo w
UPSach line-interactive obwod idzie wtedy tylko przez filtr wejsciowy i od
razu idzie na wyjscie (cos jak listwa przeciwprzepieciowa z blokiem
filtrow) a prostownik i falownik nie biora w tym udzialu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl