Re: RAID 0+1

Autor: muniek <muniek_at_NS.o2.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 14:41:40 MET

Użytkownik "squallik" <zx9r-wywalTO-@-toTEZ-puchaczy.waw.pl> napisał w
wiadomości news:dm9beh$8qt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> od wtedy, że rozsądny zarządca RAIDA1 jest w stanie w przypadku odczytu
> 10 sektorów odczytać 5 z jednego dysku i 5 z drugiego dysku!
> na takiej samej zasadzie, co RAID0.
To potrafią tylko drogie kontrolery, nie na kieszeń domowego gracza...

> i o ile wiatr słoneczny nie uszkodzi kopi zapasowych :),
:)

> sam gość stwierdził (twórca wątku), że ma 2x200GB i chciałby dokupić
> następne 2, żeby mieć mirrora. jak ma takie dane, to ma i koniec.
> zakładam, że nie chciałby ich stracić!
Może niech napisze jakie ważne dane osobiste zajmują 400GB :)
Jestem ciekaw :)
No chyba, że skany kolekcji znaczków pocztowych z rozdzielczoscią
interpolowaną do 9600dpi :) Znam takiego! Pozdrawiam!

> a wspomniany wyżej wiatr słoneczny? rozkładanie się plastiku na płycie
DVD?

> pisałem to 10x:
> backup jest świetnym (i z reguły koniecznym) uzupełnieniem RAID1/5 - ale
> sam w sobie jest z reguły niewystarczający.
> dobry PCet kosztuje koło 4kpln+vat (bez monitora) - i przy tej kwocie
> 300pln na drugi dysk, żeby puścić je w mirrorze i mieć spokój nie jest
> już chyba tak istotnym wydatkiem.

Dla domu 300zł to spory wydatek.
Można zainwestować np. w 2 razy szybsza grafikę
do gier ;)

muniek