Re: RAID 0+1

Autor: squallik <zx9r-wywalTO-_at_-toTEZ-puchaczy.waw.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 11:01:29 MET

axial napisał(a):
> Od kiedy to mirror zwiększa szybkość odczytu....
> Pomyliło Ci się RAID0 ;)
od wtedy, że rozsądny zarządca RAIDA1 jest w stanie w przypadku odczytu
10 sektorów odczytać 5 z jednego dysku i 5 z drugiego dysku!
na takiej samej zasadzie, co RAID0.

> O ile nie pójdą ci 2 dyski naraz z powodu awarii zasilacza...
i o ile wiatr słoneczny nie uszkodzi kopi zapasowych :),

> Kreator Kopii Zapasowej -może nie idealny ale da się ustawić
> na codzienne/conocne tworzenie backupu. Obecne płyty główne nawet same
> włączą
> PC a po zakończonej operacji komp się wyłączy...
> Tworzenie kopi przyrostowej pozwala na tworzenie backupu nawet na oddalonym
> serwerze połączonym siecią 10Mbit w rozsądnym czasie.
jak mamy sieć 10Mbit, to mamy serwer, a więc dane można trzymać tam i
sprawa się upraszcza :),

> Wydawało mi się, że dyskusja dotyczy komputerka domowego
> a nie serwera dużej korporacji....
> Jeżeli masz 400GB ważnych osobistych danych to pewnie jak Ci
> połowa zniknie to nawet nie będziesz wiedział co ;)
sam gość stwierdził (twórca wątku), że ma 2x200GB i chciałby dokupić
następne 2, żeby mieć mirrora. jak ma takie dane, to ma i koniec.
zakładam, że nie chciałby ich stracić!

> A jak weliminujesz kradzież, podpalenie,zalanie, sabotaż???
a wspomniany wyżej wiatr słoneczny? rozkładanie się plastiku na płycie DVD?

pisałem to 10x:
backup jest świetnym (i z reguły koniecznym) uzupełnieniem RAID1/5 - ale
sam w sobie jest z reguły niewystarczający.
dobry PCet kosztuje koło 4kpln+vat (bez monitora) - i przy tej kwocie
300pln na drugi dysk, żeby puścić je w mirrorze i mieć spokój nie jest
już chyba tak istotnym wydatkiem.

--
pzdrv,
Andrzej Talarek