Re: RAID 0+1

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 00:14:58 MET

Użytkownik "squallik" <zx9r-wywalTO-@-toTEZ-puchaczy.waw.pl> napisał w
wiadomości news:dm3m8h$cc9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> oczywiście, że masz rację,
> tylko że backup, a raid to 2 różne sprawy, pracujące "na innych
poziomach".
> RAID1 oprócz bezpieczeństwa zwiększa ci prędkość odczytu (RAID5 już
> nie), a dyski są teraz bardzo tanie.
Od kiedy to mirror zwiększa szybkość odczytu....
Pomyliło Ci się RAID0 ;)

> pady dysku nadal występują w przyrodzie i jeśli ktoś nie chce tracić
> 3dni na odzyskanie wszystkiego, to mirror jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

O ile nie pójdą ci 2 dyski naraz z powodu awarii zasilacza...

> oczywiście uzupełnieniem tego jest okresowy backup, ale małej ilości
> osób się chce to robić!
Kreator Kopii Zapasowej -może nie idealny ale da się ustawić
na codzienne/conocne tworzenie backupu. Obecne płyty główne nawet same
włączą
PC a po zakończonej operacji komp się wyłączy...
Tworzenie kopi przyrostowej pozwala na tworzenie backupu nawet na oddalonym
serwerze połączonym siecią 10Mbit w rozsądnym czasie.

> najlepszym rozwiązaniem są profile (lub chociaż dokumenty) na serwerze
> plików i tak backup z automatu codziennie.
> raz na miesiąc można sobie wypalić go na DVD.
> ale taki backup ma sens, gdy mamy 10-20GB danych (jak ktoś ma drogi
> streamer, to odpowiednio więcej).
> wątpię, żeby ktoś przegrywał co miesiąc 400GB na DVD - nawet DL ;),
Wydawało mi się, że dyskusja dotyczy komputerka domowego
a nie serwera dużej korporacji....
Jeżeli masz 400GB ważnych osobistych danych to pewnie jak Ci
połowa zniknie to nawet nie będziesz wiedział co ;)

> poza tym - przy backupach mamy dostęp do STAREJ wersji - w najgorszym
> wypadku sprzed miesiąca - przy padzie dysku w raidzie zmieniamy dysk i
> włala.
> a jak już mówiłem - to co od nas zależy
> (wirusy/format/zasilanie/skasowanie) możemy starać się wyeliminować.
A jak weliminujesz kradzież, podpalenie,zalanie, sabotaż???

ax