Re: Płyta główna

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 00:14:12 MET

A. M. napisał(a):
> W specyfikacji typy obsługiwanej pamięci to DDR2-667 (PC2-5300), DDR2-533
> (PC2-4300). W jakim stopniu wybór pamięci 667MHz wpłynie na wydajność
> komputera? Czy różnica w wydajności pomiędzy pamięciami 533 i 667 jest
> znaczna?

Przede wszystkim jest różnica w cenie:
http://sklep.komputronik.pl/konfigurator.php?el=3&va=DDR2%20DIMM
między Patriotami 110 zł.

> Drugie moje pytanie dotyczy Dual Channel. Czy kupić jedną pamięć 1024MB czy
> 2x512MB w Dual Channel?

Planujesz później zwiększenie RAMu do 2GB? Jeśli tak, to kup jeden moduł
1024 MB, jeśli nie, to możesz kupić dwa.

> Czy kości muszą być w jakiś szczególny sposób
> dopasowane aby korzystały z DCh.?

Powinny mieć takie same parametry. Fajnie jest, jeżeli pochodzą z tej
samej serii, ale nie jest to warunek niezbędny.

> Zauważyłem, że są sprzedawane w zestawach.
> Czy to jest istotne?

Nie jest aż tak istotne. Ja używam dwóch modułów DDR Twinmosa (2 x 512
MB PC3200 CL2.5). nie były sprzedawane jako tzw. Dual Kit, jednakchodzą
w dualu...

> Dziękuję i pozdrawiam

Proszę bardzo.

--