Re: po co przetaktowujecie swoje PC do granic wytrzymalosci

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 17:30:55 MET

fuen napisał(a):

> krecicie czestotliwoscia magistrali i mnoznikiem
> co to daje ?

przyrost wydajności?

> wg mnie nawet paruletnia konstrukcja sprawdza sie bardzo dobrze z
> dzisiejszymi
> aplikacjami (np. ath XP 1700)

biurowymi? pewnie, nawet Celeron 300 wystarczy. ale spróbuj tym
przekodować film...

> wiec pytam sie po co ?
> powie ktos, ze zyskuje na czasie
> co jest zupelnie nieprawdą bo :

mylisz się, ale nie tylko o to chodzi.

> - brak stabilnosci sprzetu

jeżeli nie umie się tego robić to na pewno... ale ja już zapomniałem jak
bluescreen wygląda.

> - ciagle patrzenie czy aby sie nie przegrzewa

ciągłe? wystarczy kilka dni testów i porządne chłodzenie i można zapomnieć.

> - ryzyko zniszczenia podzespolu

przeciętny użytkownik komputera czasami nawet więcej ryzykuje (przez
niewiedzę, bo np używa Codegena)

> - czas poswiecony na modyfikacje

nie jest jakiś strasznie długi, a zresztą wielu osobom to sprawia
przyjemność. i jeżeli za niższą cenę można mieć wydajność na poziomie
tego co oferuje jakiś droższy podzespół to warto próbować.

> nie zrekompensują paru sek zysku w czasie dzialania programu czy paru FPS
> karty graf ....

widzisz różnice między pokazem slajdów a filmem? (kwestia gier) zresztą
w każdym podzespole jest rezerwa mocy. dlaczego miałbym jej nie wykorzystać?

--
                 _____