Re: RAID 0+1

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 17:30:42 MET

squallik <zx9r-wywalTO-@-toTEZ-puchaczy.waw.pl> napisał(a):

> oczywiście, że masz rację,
> tylko że backup, a raid to 2 różne sprawy, pracujące "na innych poziomach".
> RAID1 oprócz bezpieczeństwa zwiększa ci prędkość odczytu (RAID5 już
> nie), a dyski są teraz bardzo tanie.
> pady dysku nadal występują w przyrodzie i jeśli ktoś nie chce tracić
> 3dni na odzyskanie wszystkiego, to mirror jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
> oczywiście uzupełnieniem tego jest okresowy backup, ale małej ilości
> osób się chce to robić!
> najlepszym rozwiązaniem są profile (lub chociaż dokumenty) na serwerze
> plików i tak backup z automatu codziennie.
> [...]

Sam piszesz, ze dyski sa tanie. Wiec dlaczego nie backup na dysk? Sam majac
do wyboru RAID 5 na trzech dyskach, wybralem RAID 0 na dwoch i backup na
trzecim. Oczywiscie instalacja OS na RAID 0 nie jest wskazana, do tego sluzy
mi Raptor.Rozwiaznie to juz wielokrotnie sie sprawdzilo, bo nie zawsze mozemy
sie ustrzec przed wirusami, przeplotami (wywolanymi np. klopotami z
zasilaniem przy zapisie na dysku) czy zapisem nowej wersji pod stara nazwa
(to nie tak rzadkie zjawisko). Tutaj tylko backup moze pomoc. Do tego jeszcze
jadna zaleta, przy padzie dwoch dyskow w RAID 5 nic juz nie pomoze, przy RAID
0 + backup - musi to byc jeden w macierzy i drugi z backupem.
Prawdopodobienstwo takiego zdarzenia jest wiec mniejsze.
Pozdrowienia.