Re: częstotliwość pionowa, pozioma a tryb obrazu [dla fachowców;)]

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 17:22:16 MET

"janek" <janek666@onet.poczta.pl> wrote in message
news:dm4hjf$lbd$1@inews.gazeta.pl...

> Co oznaczają te współczynniki, wiem że pozioma to ilość lini na sek a

Pozioma to w przyblizeniu ilosc linii na ekranie przemnozona przez ilosc
obrazow na sekunde + 10 - 20% na czasy powrotow

> rozdzielczość to ilość pixeli na ekranie. A co to pionowa? i czy jak
ustawie

Pionowa to tzw refresh rate czyli predkosc odswiezania czyli... ilosc
obrazow na sekunde.
> 120(640x480) to coś się niedobrego może stać? wg mojego rozumowania 120Hz
> mieści się i w pionowej i poziomej ale może to nie tak?

Pozioma to pozioma a pionowa to pionowa....jesli zastosujemy zasade o ktorej
napisalem to:
480 linii * 120 obrazow na sekunde = 57,6kHz dodamy te 15% na powroty czyli
57,6 * 1,15 = 66,24kHz.
czyli miesci sie w zakresie wszystkich czestotliwosci obslugiwanych przez
Twoj monitor.