Radeon 9800 pro - czy warto _teraz_ ?

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 14:31:06 MET

Dzien dobry, dawno mnie tu nie bylo! ;-)

Zapytuje bez zbednej zwloki czy madrym jest zakup w listopadzie, grudniu 2005
karty Radeon 9800 PRO 128MB 256bit. Kryterium podstawowym jest oplacalnosc. Tzn
czy aby nie ma karty np. 100zl drozszej a znacznie szybszej i lepszej. A moze jest
karta 100zl tansza a wcale nie gorsza (np. 9700 pro)?

Druga rzecz to taka, czy za kilka miesiecy nie wyjda gry, ktore przeniosa takie slabe
karty jak 9800 w niebyt? Mnie sie zdaje, ze to jest cholernie mocny chip, ale tez
jakbym sie znal to bym nie pytal ;-)

Trzecia rzecz: mam procesor 1400Mhz (Athlon 1700+) i niezbyt wielka chec na jego zmiane.
Dokupie jeszcze, niezaleznie od karty 512MB ram, tak zeby miec lacznie 768MB.

Moja ulubiona gierka ostatnio to Need for Speed Underground 2 i denerwuje mnie to, ze
a) przycina sie (to pewnie wina 256MB ram)
b) obecna karta graficzna (radeon 9100) ostro wymieka w 800x600
c) na 17" monitorze, 1024x768 albo 800x600 z 4xAA to minimum - a na 9100 sie tak nie da

Czekam na nowa wersje Need for Speed i chcialbym na nowej karcie tez moc w nia pograc,
bez skakania, ciecia detali i conajmniej w 800x600.

Czy Radeon 9800 spelni moje wymagania? Pytam o pelna 256bitowa, 8-potokowa karte ze
128MB na pokladzie. Oryginal HIS, Sapphire itp.

Disklajmer: niniejszy post nie stanowi zachety do wysylania spamu na grupe pt. "akurat
mam taka czy chesz kupic ziom". Mysle ze nie jest tez dobra okazja do udowaniania, ze
najnowszy X800 albo GT6800 powiekszaja penisa o 25%. Raczej nie stac mnie na wiecej
niz 500zl (na allegro tytulowa karta chodzi po ~480zl wlasnie). Help?

--
Marcin 'fv' Wojtczuk