Re: Dyski Pata

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 13:08:34 MET

RudeBoy napisał(a):
> Bios nie pokazuje trybu pracy :)

To jakiś wyjątkowo dziwny :) AMI?

> W kazdym razie przytoczylem przyklad kompa, ktory stoi teraz u mnie w
> domu. Widzialem wiecej takich przypadkow. Poprostu tak jest, ze
> kontroler ustala transfer na poziomie najwolniejszego interfejsu.

Grrrr.... Kontroler IDE jest *na dysku*. To, co jest
na płycie to tylko host-adapter i mostek pośredniczący
między PCI a IDE. I to host-adapter wybiera urządzenie
i podaje zegar (ale też tylko przez jakiś czas, w UDMA
przy transmisji z dysku zegar podaje kontroler, a nie
host-adapter).

> Popoludniu z ciekawosci pokombinuje na roznych kompach i zobaczymy.
> Nie po to zeby sie spierac tylko, zeby sie przekonac.

Ja od dawna nie widziałem host-adaptera IDE wymuszającego
jeden tryb na kanale (ostatni, jaki widziałem, to była
karta VESA Local Bus, na której tryb PIO dla obu kanałów
ustalało się zworkami metodą "aż dysk przestanie działać,
a potem kroczek w dół" :) ).

Niewątpliwie chipsety Intela i VIA bez problemu pozwalają
urządzeniom IDE na pracę w dowolnych dla nich trybach
(i to już co najmniej od czasów i430HX i VIA MVP3, w których
to osobiście mocno trenowałem i korzystałem z tego).
Z nForce nie wiem jak jest, w życiu nie kupowałem płyty
z chipsetem nVidii.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |