Laptop za 3500 PLN brutto

Autor: maniooo (nie z domu) <manioooo_at_o2.pl>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 10:55:12 MET

Witam gorąco grupowiczów,

Dostałem bojowe zadanie – kupić laptopa (do około 3500PLN brutto). Nie
mam w tej branży wielkiego doświadczenia, więc chciałbym się poradzić
Was. Przy kupnie komputera stacjonarnego zwraca siÄ™ zazwyczaj uwagÄ™ na
wydajność podzespołów. Nie wątpię, że tu jest tak samo, jednak
przeglądając archiwum jako warunki najważniejsze stawiane są dwa:
1) Firmowość
2) Gwarancja.
Ból w tym, że mnogość modeli jest tak ogromna, iż ciężko się w tym
połapać, a goni mnie niestety czas, stąd pytanie. Dokonałem więc
pobieżnego przeglądu producentów i wyszło mi coś mniej więcej takiego:
1) Laptopy najbardziej polecane: IBM, Dell, Toshiba i to chyba tyle.
2) Półka średnia: Acer, Asus, Aristo i pewnie kilka innych, których
nazwy mi umknęły.
3) Unikamy zaÅ›: HP, LG, California Access.
Pierwsza półka cenowa jest mało dostępna za względu na cenę (poza
Toshiba). Druga prezentuje się nieco "przyjaźniej". W ostatnim numerze
CHIP-a był test średnich laptopów i czołowe miejsca zajęły tam modele:
Toshiba Tecra A3-183
Aristo Smart 300S (pamiętam coś o pękających zawiasach ? )
Toshiba Satellite L10-102
Aristo Smart 400
i jeszcze kilka innych.
Czy są to dość ciekawe modele, czy warto się którymś zainteresować? Może
macie inne propozycje? Problemem jednak jest ich dostępność w sklepie,
często nic ma ich na stanie, a *warunkiem koniecznym* jest zakup z
fakturÄ… wystawionÄ… w listopadzie.
Wymienię może warunki w kolejności istotności, jakimi taki komputer ma
się wyróżniać:
1) Jak wspominałem – dostępność od ręki.
2) System XP (co najmniej HOME) w komplecie.
3) 512 MB RAM.
4) Musi być możliowść podpięcia pod router Neozdrady. (czyli pewnie
karta sieciowa w środku)
5) Demon prędkości to być nie musi, ale im szybciej tym lepiej (a z tego
co czytałem, jest kilka rodzin procesorów/platform: Celerony, Pentiumy,
Centrino – co byście polecili w tej cenie). Tak samo dysk i karta
graficzna - nic wyjątkowego to być nie musi, choć oczywiście im
szybciej, tym lepiej.
6) Komp ma być używany jako stacjonarny (brak miejsca na biurku i w
okolicach), więc praca na bateriach jest mało istotna.
7) Czytnik DVD-RW – byłoby miło, ale samo Combo bądź też sprawna
nagrywarka zła nie będzie.

Acha, główne zastosowania to praca biurowa (Office, czasem duży arkusz,
stąd 512MB RAM), rzadko co innego (radio z netu ?) więc sprawa pomijalna.

Uff, to tyle, mam nadzieję, że pomożecie mi coś wybrać, bo mocno już
mnie naciskajÄ… ;) .

Z góry dziękuję Wam za pomoc i ewentualne podpowiedzi.

--
pozdrawiam
http://www.maniooo.pl/