Re: Wojna desktop vs. laptop

Autor: moscal moscal <qms.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 10:43:07 MET

Arek <arek@dot.one.plsd> napisał(a):

> Mialem doczynienia z paroma laptopami wiec mysle ze bede mogl pomoc. Przede
> wszystkim kupujac laptopa bardziej niz na wydajnosc zwracamy uwage na marke.

eee bzdura.. i tak wiekszosc tylko naklejki daje;)

> To nie jest desktop gdzie jesli cos sie zacznie zawieszac to sie wymieni
> plyte glowna lub zasilacz i bedzie ok. I tutaj najlepsze co moze byc to
> oczywiscie IBM.

co do IBM to powiem, ze to mocno przesadzone;p
w firmie byly stacjonarne IBMy (bynajmniej takie naklejki byly)...
dwuprocesorowe maszyny, a dzialaly gorzej od mojego athlona xp,
do tego w jeden dzien poszlo 6 lcd'ekow..
wiec nie przesadzajmy;)

> Oprocz niezawodnosci ma jeszcze dwie bardzo wazne cechy,
> swietna matryca i rewelacyjne obudowy.

nie tylko IBM ma dobre matryce;p

> Polecam tez DELL'a ale tam juz nieco
> gorzej z obudowa, a to wbrew pozorom bardzo istotne. Kupujac "jakiegos"
> Aristo, Maxdate, Asusa, Acera czy inne mozeby byc zadowolenie... ale mozemy
> sie tez niezle naciac.

jak i kupujac "markowego";)

> Dochodzi jeszcze kwestia serwisu gwarancyjnego jak i
> pogwarancyjnego a takze szeroko rozumianego supportu.

i to sie juz rozbija o serwis a nie o marke;)
jak na razie z serwisiem doczynienia nie mialem...

> Co do procesora to osobiscie polecal bym Intela( mimo tego ze w desktopie
> zawsze krolowal u mnie Athlon). Najlepszy bylby oczywiscie Centrinio
> (Pentium M), ale Celeron M jak najbardziej powinien wystarczyc. Centrionio
> to prede wszystkim wydluzony czas pracy baterii... ale tez poziom halasu,
> ktory jest zdecydowanie mniejszy niz w np. Athlonach.

tu sie zgadzam athlony z tymi wiatrakami sa zdecydowanie za glosne i za cieple..
pracowac na grzejniku to zadna przyjemnosc (chyba, ze w zimie;)....

> Dysk 40gb w laptopie to az za duzo...

hm? ja mam 80bg i jakos ni widze zeby bylo duzo..
niestety obecnie aplikacje pozeraja coraz wiecej miejsca...
wiec kupowanie takich malych dyskow to naprawde zly pomysl...

> Generalnie to lepiej jest podlaczyc
> zewnetrzny dysk ktore kosztuja teraz grosze.

a co to za mobilne rozwiazanie dysk zewnetrzny???

> Pakowanie do srodka wiekszego
> dysku laczy sie z wiekszym ryzykiem awarii tego napedu, a to nie jest wcale
> takie rzadkie.

dyskusyjna sprawa.. nie spotkalem sie z takim zjawiskiem...

> Mysle ze warto poszukac czegos na allegro.

ee no ja zwolennikiem zakupow w takiej cenie na allegro to ni jestem..