Re: Wojna desktop vs. laptop

Autor: Arek <arek_at_dot.one.plsd>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 09:25:50 MET

Użytkownik "Golibroda" <ala@ma.asa> napisał w wiadomości

>(.....) Chciałbym córce kupić komputer. Jednak w związku z tym, że jeden
>stacjonarny w domu już stoi, moje zainteresowania skłaniaja się w kierunku
>laptopa.
>(....)

Witam

Mialem doczynienia z paroma laptopami wiec mysle ze bede mogl pomoc. Przede
wszystkim kupujac laptopa bardziej niz na wydajnosc zwracamy uwage na marke.
To nie jest desktop gdzie jesli cos sie zacznie zawieszac to sie wymieni
plyte glowna lub zasilacz i bedzie ok. I tutaj najlepsze co moze byc to
oczywiscie IBM. Oprocz niezawodnosci ma jeszcze dwie bardzo wazne cechy,
swietna matryca i rewelacyjne obudowy. Polecam tez DELL'a ale tam juz nieco
gorzej z obudowa, a to wbrew pozorom bardzo istotne. Kupujac "jakiegos"
Aristo, Maxdate, Asusa, Acera czy inne mozeby byc zadowolenie... ale mozemy
sie tez niezle naciac. Dochodzi jeszcze kwestia serwisu gwarancyjnego jak i
pogwarancyjnego a takze szeroko rozumianego supportu.

Co do procesora to osobiscie polecal bym Intela( mimo tego ze w desktopie
zawsze krolowal u mnie Athlon). Najlepszy bylby oczywiscie Centrinio
(Pentium M), ale Celeron M jak najbardziej powinien wystarczyc. Centrionio
to prede wszystkim wydluzony czas pracy baterii... ale tez poziom halasu,
ktory jest zdecydowanie mniejszy niz w np. Athlonach.

Dysk 40gb w laptopie to az za duzo... Generalnie to lepiej jest podlaczyc
zewnetrzny dysk ktore kosztuja teraz grosze. Pakowanie do srodka wiekszego
dysku laczy sie z wiekszym ryzykiem awarii tego napedu, a to nie jest wcale
takie rzadkie.

Gorzej bedzie z karta graficzna. Zarowno IBM jak i DELL nie montuja w swoich
laptopach najnowszych krat graficznych. Ma to zwiazek zarowno z poborem mocy
jak i problemem chlodzenia.... Bez problemu mozna natomiast dostac IBM'a z
Radeonem 9000 czyli takim jakiego samm posiadasz..

Mysle ze warto poszukac czegos na allegro. Jesli zalerzy Ci na nowym
sprzecie z gwarancja to :
http://allegro.pl/show_item.php?item=71955430

Tutaj cos taniszego (ale rownie dobrego):
http://allegro.pl/show_item.php?item=73195250

Pozdrawiam