Wojna desktop vs. laptop

Autor: Golibroda <ala_at_ma.asa>
Data: Sat 19 Nov 2005 - 18:50:58 MET

Witam

Chciałbym córce kupić komputer. Jednak w związku z tym, że jeden stacjonarny w
domu już stoi, moje zainteresowania skłaniaja się w kierunku laptopa.

I tutaj mam kilka pytań:

1. Nie widziałem w specyfikacjach katów widzenia matrycy ani czasów jak przy
tradycyjnych LCD-kach.
2. Czy w laptopach w rozsądnej cenie są dyski góra 40.60.80 MB a nie ma
większych - tutaj nie da sie dołożyć kolejnego tylko trzeba wymieniać?
3. Czy procesor Sempron 3100+ to ten sam co montowany w stacjonarnych (chodzi o
wydajność - taktowanie chyba 1.8 Ghz).
4.A co warte są nowe mobilne AMD - Turion 64 (taktowane 1,6 GHz - można je
porównac do jakiegoś semprona 2800+) ?
5. A może inne procesory ?
6. Jak z kartami graficznymi na pokładzie - widziałem np: X300 ( czy to to samo
co chipsecie w tradycyjnej grafice pci express). Córka raczej nie gra w
dynamiczne gry - raczej SIM/SIM2 a ja może puściłbym jakieś samochody NFS. W
stacjonarnym mam ati 9000 pro i nieźle sobie radzi z takim programami , a co z
PS/PS2.Jak porównać wydajność tych dwóch chipsetów graficznych. Po za tym to
prace biurowe i internet.
6. Czy takiego laptopa można kupić bez systemu ?
7 Na co powinienem jeszcze zwrócic uwagę ?, pytajcie uzupełnię moje wątpliwości.

Koszt to ok 4 tys.

Niekoniecznie DVD -RW , może być tylko DVD, za to przydałby się wifi i błekitny
kieł :) przyszłosciowo no i sloty pmcia.
Oczywiście usb, podłaczenie klawiturki i myszy może wyjście video - audio i lan
oczywiście i nie wiem co jeszcze ?
Jakieś sugestie co do firm i modeli.

Spoglądałem na cos takiego : http://pclab.pl/art15858.html
A tutaj jest cała rodzina:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF25a/1090723-1124065-1124065-1124065-1124121-12225094.html

No i oczywiście gdzie dobrze i pewnie kupić z gwarancja polską i polską fakturą
: albo fizycznie Łódź, albo internetowo w Polsce.

Ufffffffff

Pozdrawiam
Piotr