Re: Wojna desktop vs. laptop

Autor: tk <tomaszkulej_at_o2.pl>
Data: Sat 19 Nov 2005 - 22:14:16 MET

Użytkownik "Golibroda" <ala@ma.asa> napisał w wiadomości
news:dlnolj$go0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam

Ostatnio kupilem laptopa Aristo Smart 400. Cos opowiem moze sie Panu
przyda....

> Chciałbym córce kupić komputer. Jednak w związku z tym, że jeden
> stacjonarny w domu już stoi, moje zainteresowania skłaniaja się w kierunku
> laptopa.

Tutaj bym się zastanowił, przyszle przyspieszanie laptopa jest raczej moco
ograniczone zwyklego pc mozemy juz znacznie latwiej "zaktualizowac"

> I tutaj mam kilka pytań:
>
> 1. Nie widziałem w specyfikacjach katów widzenia matrycy ani czasów jak
> przy tradycyjnych LCD-kach.

Tu proponowalbym poogladanie laptopow juz w sklepie.

> 2. Czy w laptopach w rozsądnej cenie są dyski góra 40.60.80 MB a nie ma
> większych - tutaj nie da sie dołożyć kolejnego tylko trzeba wymieniać?

Ten problem czesto wystepuje gdy chcemy kupic laptop za rozsadna cene. Ja
wybralem celowo najmniejszy dysk to jest 40GB. Dlaczego ? roznica pomiedzy
40 i 80 byla dla mnie za duza poniewaz za ta cene kupilem kieszen na dysk +
dysk 120gb, kieszeni uzywam tylko w domciu wazniejsze dane mam na laptopie.

> 3. Czy procesor Sempron 3100+ to ten sam co montowany w stacjonarnych
> (chodzi o wydajność - taktowanie chyba 1.8 Ghz).
> 4.A co warte są nowe mobilne AMD - Turion 64 (taktowane 1,6 GHz - można je
> porównac do jakiegoś semprona 2800+) ?
> 5. A może inne procesory ?

Co do procesorow to ja mam 1,4Mhz centrino (saloma) i jest on na poziomie
1,8Mhz athlona. Mam takiego w moim pc i wyniki mozna uznac za porownywalne.

> 6. Jak z kartami graficznymi na pokładzie - widziałem np: X300 ( czy to to
> samo co chipsecie w tradycyjnej grafice pci express). Córka raczej nie gra
> w dynamiczne gry - raczej SIM/SIM2 a ja może puściłbym jakieś samochody
> NFS. W stacjonarnym mam ati 9000 pro i nieźle sobie radzi z takim
> programami , a co z PS/PS2.Jak porównać wydajność tych dwóch chipsetów
> graficznych. Po za tym to prace biurowe i internet.
> 6. Czy takiego laptopa można kupić bez systemu ?

Tak mozna.

> 7 Na co powinienem jeszcze zwrócic uwagę ?, pytajcie uzupełnię moje
> wątpliwości.

Co z bateria ?

> [...]
> błekitny kieł :) przyszłosciowo no i sloty pmcia.
> Oczywiście usb, podłaczenie klawiturki i myszy może wyjście video - audio
> i lan oczywiście i nie wiem co jeszcze ?
> Jakieś sugestie co do firm i modeli.
>
> Spoglądałem na cos takiego : http://pclab.pl/art15858.html
> A tutaj jest cała rodzina:
> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF25a/1090723-1124065-1124065-1124065-1124121-12225094.html
>
> No i oczywiście gdzie dobrze i pewnie kupić z gwarancja polską i polską
> fakturą : albo fizycznie Łódź, albo internetowo w Polsce.

Teraz kilka slow o moim zakupie. Jak juz wspominalem to Aristo Smart 400,
nie firmowy ale jestem bardzo zadowolony. Mam 1,4Mhz celeron, 512ramu,
40GB(+kieszen 120 GB), wi-fi, firewire, 3xusb, lan 100/1000, modem, pmcia,
czytnik kart sd,mmc, dvd-+rw (4x) i wyswietlacz 15,4 cala. Za taka cene ok
3,4tys nie kupi Pan nic lepszego. Jak narazie korzystam z niego od 2
miesiecy po ok 10h, czesto 24h (cos sie sciga z net`a) i jak narazie ok.

Pozdrawiam, Tk