Re: Tanie TV-Out przez VGA

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 15:01:12 MET

"berry" <jarmal@susnwpto.pl> wrote in message
news:1sjmuz3zwqtfh.j9hzkj1sr18u$.dlg@40tude.net...
> Dlaczego na pewno nie. Teoretycznie karta moglaby pod wplywem pewnych
> okolicznosci np. ustawienia przez sterownik, zamiast sygnalu VGA puscic na
> piny wtyczki VGA np. sygnal tv-out/s-video?
> Skoro gosc pisze zeby sprawdzic czy karta ma fukcje wypuszczenia sygnalu
> tv-out przez zlacze VGA to zapewne takie karty istnieja.

Dotyczyc moze to tylko ukladow posiadajacych fizycznie wbudowany enkoder
PAL/NTSC/SECAM. Co prawda wydaje mi sie ze w teorii moznaby pomyslec o
wyprodukowaniu software PAL czy NTSC i wypuscic to na RGB (wtedy w teorii
moznaby nawet uzyc trybu 8 bitowego, wykorzystac jeden kanal prawdopodobnie
G bo zazwyczaj karty moga generowac zespolony sygnal na wyjsciu G tzw Sync
on Green...) ale to zadanie dla zdolnego kodera i co wiecej utylizacja
procesora pewnie bylaby w granicach 100% (trzeba by konwertowac sygnal na Y
UV, skladowymi UV modulowac/przemnazac wygenerowany software sinus i
cosinus, dbac o relacje fazowe itd) bez zmyslnego, bardzo zmyslnego -
matematycznego algorytmu i tablicowania byloby ciezko - ale jest to realne
co pokazuja noty dla Scenix'ow firmy Ubicom