Re: Tanie TV-Out przez VGA

Autor: Macko <m_dot_tokarski_at_gmx.de>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 10:24:04 MET

> No oko i po cenie widac ze nia ma tam zadnej elektroniki w srodku.
> Pytanie tylko jaka karta jest w stanie pusicic sygnal s-Video przez
> wyjscie
> VGA? Tyle co udalo mi sie znalezc to Matroxy dual-head mialy ponoc tak
> zrealizowane wyscie tv-out. Ale co ze wspolczesnymi Radeonami, GeFrocami
> czy Intel Extreme?

Sklecilem kabel VGA->RGB(SCART), ale to troszke inna bajka, bo to
rzeczywiste RGB, a nie Composite/S-Video. Taka mozliwosc, bez uciekania sie
do bardziej skomplikowanyc ukladow elktronicznych (oprocz 2 rezystorow),
maja na pewno Radeony. Rzecz w generowaniu sygnalu synchronizacji pionowej i
poziomej - Matroxy i Radeony umieja wygenerowac pojedynczy sygnal
synchronizacji,ten potrzebny na wejscu RGB telewizora, a nie dwa osobne. I w
tym caly wic. Karty ktore tego nie umieja, wymagaja ukladu elektronicznego,
ktory z tych dwoch sygnalow synchronizacji zlozy jeden.
Sorry nie jestem elektronikiem, wiec moze popelnilem jakies bledy w detalach
tlumaczenia, ale w praktyce... moj kabel dziala ;)

Pozdrawiam
Macko