Re: PII400 czy Celeron400 + pytanie o płytę główną :)

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 15:09:50 MET

Dnia 14.11.2005, Artur Obrzut napisał(a):

> co jest wydajniejsze (ogólnie)
> Pentium II 400 na Slot1 czy Celeron 400 na Socket370?
> Mówię o sytuacji bez podkręcania...

Powiem tak: Nie pchałbym się w Slot1.
Jeśli ten Celeron siedzi w płycie FCPGA wybrałbym go mimo, że wolniejszy
(zawsze można później tanio upgrade'ować).

> I drugie pytanie, czy ta płyta:
> http://allegro.pl/show_item.php?item=70669716
> Obsłuży dysk 80 GB? A może nawet większe?

To zależy jakiego systemu operacyjnego chcesz używać. Większości "nowym"
(zarówno Linux jak Windows - ten drugi nie pamiętam od kiedy, ale chyba
98SE już to potrafi, jeśli nie to ktoś mnie poprawi) wystarczy mała
przestrzeń wykryta przez BIOS, później już same przejmują kontrolę nad
resztą dysku, także wystarczy, że płyta "zobaczy" taki dysk jako np. 8GB
(z 80 na systemową IMHO wystarczy).
Ponadto nawet jeśli będziesz chciał używać systemów, które nie potrafią
tego zrobić to zawsze możesz użyć diskmanager'a od producenta dysku i masz
dostęp do całej przestrzeni.
No i na koniec jest zawsze jest www.rom.by. :D
Także IMHO pojęcie "obsługi dużego dysku" nie ma znaczenia - nie ma
sytuacji bez wyjścia, ostatecznie np. hardco^H^Hware'owe, tj. zakup
interfejsu/"kontrolera" na PCI.

> PS: Jeśli jest coś nie tak z moim czytnikiem, to też proszę o info :)

:D

--