Re: PII400 czy Celeron400 + pytanie o płytę główną :)

Autor: Artur Obrzut <artur_obrzut_at_wytnijpoczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 16:41:57 MET

Dnia 14-11-2005 o 15:09:50 Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> napisał:

> To zależy jakiego systemu operacyjnego chcesz używać. Większości "nowym"
> (zarówno Linux jak Windows - ten drugi nie pamiętam od kiedy, ale chyba
> 98SE już to potrafi, jeśli nie to ktoś mnie poprawi) wystarczy mała
> przestrzeń wykryta przez BIOS, później już same przejmują kontrolę nad
> resztą dysku, także wystarczy, że płyta "zobaczy" taki dysk jako np. 8GB
> (z 80 na systemową IMHO wystarczy).

Używany tam będzie system Windows 2003 Server, SP1...
Nie jest dla mnie problemem żeby partycja systemowa miała 8GB.
czyli w zasadzie kupując tą płytę mogę być pewien że jeśli partycja
systemowa nie będzie większa niż 8GB, to będę miał dostęp pod windą do
pozostałych partycji?

Teraz przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie. Do kompa podpięty będzie
drugi dysk, też 80GB, na którym nie będzie systemu i będzie podzielony na
ok. 3 równe partycje. Czy z nim też nie będzie problemów? I czy będą jeśli
chciałbym na tym drugim dysku ustawić plik wymiany?

> Ponadto nawet jeśli będziesz chciał używać systemów, które nie potrafią
> tego zrobić to zawsze możesz użyć diskmanager'a od producenta dysku i
> masz dostęp do całej przestrzeni.

O tym też nie wiedziałem :)

> No i na koniec jest zawsze jest www.rom.by. :D

Musze przyznać że strona wyglądała baardzo tajemniczo - trochę się
rozjaśniło po tym jak znalazłem przełącznik między językami :D

> Także IMHO pojęcie "obsługi dużego dysku" nie ma znaczenia - nie ma
> sytuacji bez wyjścia, ostatecznie np. hardco^H^Hware'owe, tj. zakup
> interfejsu/"kontrolera" na PCI.

Są to dla mnie generalnie dobre wiadomości... :)
Po tym że po Twojej wypowiedzi nie rozpętało się piekło z nami w środku
wnioskuję że informacje są prawdziwe - jestem bardzo wdzięczny, miło
uzyskać rzeczową i wyczerpującą odpowiedź (dziękuję także innym).

Pozdrawiam - R2rek

PS (NTG): Na przyszłość: gdzie powinienem zostawiać podziękowania...? :)