Re: Tanie TV-Out przez VGA

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 10:36:01 MET

"Macko" <m_dot_tokarski@gmx.de> wrote in message
news:437857b7$0$7435$9b4e6d93@newsread4.arcor-online.net...

> Sklecilem kabel VGA->RGB(SCART), ale to troszke inna bajka, bo to
> rzeczywiste RGB, a nie Composite/S-Video. Taka mozliwosc, bez uciekania
sie
> do bardziej skomplikowanyc ukladow elktronicznych (oprocz 2 rezystorow),
> maja na pewno Radeony. Rzecz w generowaniu sygnalu synchronizacji pionowej
> poziomej - Matroxy i Radeony umieja wygenerowac pojedynczy sygnal
> synchronizacji,ten potrzebny na wejscu RGB telewizora, a nie dwa osobne. I
> tym caly wic. Karty ktore tego nie umieja, wymagaja ukladu
elektronicznego,
> [...]

Hehe podstwowy problem to nie synchronizacja (wiele kart - moze nawet
wszystkie poza jakimis archaicznymi na ISA potrafi - generowac zespolony
sygnal synchronizacji - w driverze do ATI nwet mozna to bez klopotu wlaczyc
od razu) - sygnal Y/C (czyli S-Video) oznacza ze trzeba stowrzyc sygnal w
standardzie PAL, SECAM, NTSC - o ile sygnal luminancji to efekt zwyklego
zsumowania sygnalu RGB z okreslonymi wagami (Y'=0.299*R'+0.587*G'+0.114*B')
o tyle sygnal C to zmodulowana kwadraturowo podnosna chrominancji (U i V
moduluja kwadraturowo podnosna). Tak wiec mozna bez klopotu (z poprawka na
zaprogramownie kontrolera) uzyskac na wyjsciu VGA sygnal komponentowy (czy
to RGB czy YPbPr) to juz napewno nie CVBS czy Y/C.