Re: Jak wymusić 56 Hz?

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 20:09:25 MET

"Grzegorz Kapusta" <traper@cashflow.com.pl_USUN_TO> wrote in message
news:dl28c8$e8p$1@news.onet.pl...

> Faktycznie, zgadza się.

> Wziąłem swojego kompa, podłączyłem tego Goldstara pod niego
> i okazuje się, że pięknie hula w 56 i 72 Hz za pomocą RefreshLocka.
> Jeszcze ciekawszy wynik osiągnąłem podłączając mój monitor
> do tego starego kompa - gdy ustawiam 56 Hz w rzeczywistości
> jest 60, dla 72 - 70 i mamy jasność dlaczego Goldstar nie potrafi
> tego wyświetlić. :-(
> W takim razie pozostaje ostateczne pytanie: jak zmusić tą paskudną
> kartę graficzną (zintegrowana na i810) do pracy w tych częstotliwościach?
> Starsze sterowniki? Ale skąd?

Jak dla mnie zmodyfikuj plik inf (driver) dla monitora, sciagnij z internetu
driver dla monitora i zajrzyj do srodka - to plik tekstowy zmodyfikuj tak
wpisy by pojawilo sie wiecej czestotliwosci.

na http://www.monitorworld.com/Monitors/goldstar/1465dl.html podaj ze to
multisync a wiec nie powinno byc klopotow z odpalaniem jakiej kolwiek
bezpiecznej rozdzielczosci.
Ogolnie rozdzielczosc zalezy od jedenj rzeczy - od czestotliwosci odchylania
poziomego dla tego monitora wynosic ma ona 30 - 50kHz czyli kazdy tryb o
dowolnej liczbie linie i punktow w poziomie musi byc wysiwtlony o ile nie
przekracza to czestotliwosci odchylania poziomego. Zgrbnie mozna sobie to
policzyc tak:
liczba lini + 10% (te 10% to na linie wygaszania i powrotu - normalnie ich
nie widac ale sa one potrzebne by wiazka elektornow wrocila na swoje
miejsce) * czestoliowosc odswiezania.
np

mamy 600 lini na ekranie dodajmy 60 czyli jest 660 * 60Hz = 39600 czyli
39,6kHz - wzor ten jest dobrym przyblizeniem tego jak policzyc czy sie
miescimy czy nie w granicznych parametrach monitora.

Ten monitor goldstara bez wiekszych klopotow powineie wyswietlac 600 linii
przy 72Hz a moze nawet 75Hz. Problem moze sie kryc w samym widnows ktore zle
rozpoznalo monitor lub jest zlu driver dla monitora zainstalowany

 Model: 1465 DL Max Resolution: 1024 x 768 Sync Type:
Seperate H Freq/ V Freq: 30-50 Khz / 50-90 Hz

Tak wyglada jego opis a wiec mozesz zainstalowac wlascwie dowolny monitor
ktory sie w tym meisci - jak mysle 90% monitorow pojdzie ok. Wylacz tylko
detekcje monitora (ustaw ze jest nonPNP)
napewno miesci sie NEC Multisync 3FG, Compaq 150 COLOR, Compaq 140 COLOR.
Sprobuj po porstu zamaist tego moniotra co jest ustawic neca, z walsnych
driverow windows i powinno byc ok.