Re: 1000zl na upgrade, prosze o rade

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 10:43:49 MET

Użytkownik "tiny" <tiny@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dkpkcs$kk7$1@inews.gazeta.pl...
> konkretnie - obecnie mam:
>
> A1700+@2000+
> Asus A7V880 Via KT880
> 1024 mb ddr
> Sapphire Radeon 9550
> Audigy2...
>
> Co sadzicie o takim sprzecie? czy to juz leciwy staruszek? :)
> Myslalem o zainwestowaniu w cpu i mb - mam na to ok 1000 PLN

Zupelnie dobry sprzet, ale skoro plyta nie dziala dobrze to mozna
zrobic upgrade.

> Chce wiec kupic DOBRA i NIEZAWODNA plyte glowna. myslalem o Athlonie 64
> (3000+?) ale nie wiem czy plyty ktore go obsluguja maja tylko wejscia
> PCI-E? czy bede mogl nadal uzywac swojego radeona?

Na amd64 pewnie sie sypnie sporo propozycji, wiec ja podam na
intelu.
Plyta z obsluga agp i pcie (niestety tylko x4, ale mozna tez
wkladac karty x16, tylko beda wolniej chodzic), dodatkowo
masz obsluge ht, dual channel, ddr2 (jesli chcialbys zmieniac)
i ddr1 (jesli nie chcesz)
Tania (200zl) i chlodzona pasywnie.
Do tego np p4 630 (3GHz) za 700 dostaniesz.
Co do wad plyty: tylko 2GB ramu max (tylko 2 kosci wchodza),
wtyczka zasilania jest 20pin (moze byc zaleta jesli masz stary
zasilacz). Slabe opcje oc - brak dobrej regulacji napiec. Brak
Firewire i GbLan (tylko zwykla 10/100 sieciowka).
Jesli chodzi o procesor to wiatrak boxowy nie jest taki zly
jak go opisuja, ale wymaga dobrze chlodzonej obudowy.
Wg strony intela bedzie sie krecil na min obrotach jesli temp
obudowy bedzie <34st C, a ponizej 38st bedzie sie krecil
okolo 2300-2600obr/min.