Re: Zasilacz 0 dB - z pasywnym ch³odzeniem

Autor: misiek <misiek_1928_at_o2.plWYTNIJ.TO>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 14:56:55 MET

Dnia Wed, 02 Nov 2005 13:39:29 +0100, BartekK napisa³(a):

> misiek napisa³(a):
>
> Zyjesz bo nadal wentylator chlodzi te nieszczesne drobne elementy.
> Pozatym - cos sie nie zgadza conajmniej. Jesli elementy wytwarzaja taka
> sama ilosc ciepla ('grzeja sie' tak samo) - bo dlaczego by nie mialy sie
> grzac tak samo? skoro wydzielana w ich moc zalezy wylacznie od
> obciazenia zasilacza? To przy kiepskim chlodzeniu tych elementow - beda
> one mialy wysoka temperature, bo malo ciepla oddadza przeplywajacemu
> powietrzu. Przy lepszym chlodzeniu ich (tranzystorow/diod na radiatorze)
> [...]

Taka blaszka imitujaca radiator (sztuk 2) szybciej sie nagrzewa od
elementow wysokiej mocy, przez co powietrze szybciej sie nagrzewa wewnatrz
zasilacza. Po zalozeniu radiatora na te blachy, cieplo produkowane przez
elementy wysokiej mocy, przekazywane przez owe blachy na radiator
wymieniane jest przez powierzchnie tego radiatora + powierzchnie blach.
Powierzchnia oddawania ciepla zwiekszyla sie, objetosc materialu
odbierajacego cieplo zwiekszyla sie (radiator wolniej sie nagrzewa). Przez
to powietrze wewnatrz zasilacza ma niska temperature. Takie sa moje wnioski
- oczywiscie moge sie mylic.
Temperatura procesora po MOD'zie zasilacza spadla o ~4*C, napiecia nie
zmienily sie w porownaniu do ich stanow przed MOD'em.

Stad wniosek ze CHYBA wszystko OK. Radzicie odpuscic ten radiator?

P.S. Zwiekszylem tez przeplyw powietrza przez zasilacz. Usunalem
fabrycznego "grilla" (oslonke) z wentylatora i od strony wnetrza obudowy
zwiekszylem wlot powietrza.

Pozdrawiam.

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  2x256MB DDR-400 TWINMOS CL 2,5  |