Re: Zasilacz 0 dB - z pasywnym ch³odzeniem

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 13:39:29 MET

misiek napisa³(a):
> Od miesiaca mam zalozony radiator na te dwie blachy - jak w opisie. Komp
> wlaczony 24h/d od tych 30dni, bardzo czesto pod wysokim obciazeniem. I
> wszystko Pieknie! No fakt, mam jeszcze wentylator ;) Ale jak wspominalem
> powietrze wydmuchiwane z zasilacza ma temperature letnia ewentualnie
> ciepla, a nie jak wczesmniej goraca.

Zyjesz bo nadal wentylator chlodzi te nieszczesne drobne elementy.
Pozatym - cos sie nie zgadza conajmniej. Jesli elementy wytwarzaja taka
sama ilosc ciepla ('grzeja sie' tak samo) - bo dlaczego by nie mialy sie
grzac tak samo? skoro wydzielana w ich moc zalezy wylacznie od
obciazenia zasilacza? To przy kiepskim chlodzeniu tych elementow - beda
one mialy wysoka temperature, bo malo ciepla oddadza przeplywajacemu
powietrzu. Przy lepszym chlodzeniu ich (tranzystorow/diod na radiatorze)
temperatura spadnie, ale dzieki lepszemu oddawaniu ciepla POWIETRZU
ktore jest wydmuchiwane. Czyli wyrzucane powietrze musialoby miec wyzsza
temperature wtedy, gdy lepiej chlodzisz elementy.

Jesli wczesniej powietrze mialo wysoka temperature = znaczy ze elementy
gorace duzo ciepla oddawaly w powietrze... (Lub wewnatrz komputera bylo
goraco)

zastanow sie czy poprawiles, czy zepsules :)