Re: Jaki sprzęt pod serwer?

Autor: tbg <i.hate_at_spam.com>
Data: Mon 26 Sep 2005 - 15:33:43 MET DST

Użytkownik "Prezes ;)" <wytnijto@wytnijto.pl> napisał w wiadomości
news:dh8nm9$dsb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Kup używanego ProLianta Compaqa, ja używam 6500?? (nie jestem pewnien, a
> nie chce mi się do serwerowni iść) 4xXeon 500MHz, 2GB ramu, 6x18GB dyski
> SCSI, kupiłem go z fakturą za 3000 zł :) a śmiga ładnie

moze i ladnie, ale nie tak szybko jak 1 nowy pentium D. inna sprawa, ze jak
mialbym postawic glowe na niezawodnosc to w 6500 szlag trafi najpierw
statystycznie ze 2 dyski (latwo wymienic bo hot swap) i 1 zasilacz (tez hot
swap) i to wszystko, a ten pseudo pecet to moze sie spalic sam z siebie bo
zupa byla za slona.

wracajac do tematu nie proponuje kieszeni jakis oddzielnych, a obudowe z
latwym dostepem do dyskow. np taka, gdzie dyski sa bokiem do plyty, a nie
tylem. kieszenie to kolejny element ktory moze strzelic, a nie pomoc w
naprawieniu.
kontroler na plycie moze zrobic raida 10, ale nie hot spare. to juz tylko
kontrolery sprzetowe potrafia i taki bym polecal, bo software'owy kontroler
z plyty wydajnosci nie da.
nie oplaca sie kupowac pojedynczego xeona, pentium d wystarczy jak juz musi
byc intel. pamieci bym dal min 2 gb od razu, bo jak baza zacznie mielic
swap-em to o wydajnosci tez bedzie mozna pomarzyc.

tbg