Re: Jaki sprzęt pod serwer?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 26 Sep 2005 - 18:08:50 MET DST

Dnia Mon, 26 Sep 2005 15:33:43 +0200, tbg napisał(a):

> moze i ladnie, ale nie tak szybko jak 1 nowy pentium D. inna sprawa, ze jak
> mialbym postawic glowe na niezawodnosc to w 6500 szlag trafi najpierw
> statystycznie ze 2 dyski (latwo wymienic bo hot swap) i 1 zasilacz (tez hot
> swap) i to wszystko, a ten pseudo pecet to moze sie spalic sam z siebie bo
> zupa byla za slona.

Generalnie sprzęt ma służyć lata - a sprzęcik tego typu jest z reguły
zajechany na śmierć po paru dobrych latach pracy w serwerowni jakiegoś
serwisu hostującego stronki... Co z tego że tanio, skoro po roku trzeba
będzie ze 4 dyski dokupić? :)

> wracajac do tematu nie proponuje kieszeni jakis oddzielnych, a obudowe z
> latwym dostepem do dyskow. np taka, gdzie dyski sa bokiem do plyty, a nie
> tylem. kieszenie to kolejny element ktory moze strzelic, a nie pomoc w
> naprawieniu.

Hmm - znasz jakieś konkretne obudowy które spełniają takie warunki i nie
kosztują tyle co cały komputer? :) Mimo wszystko wolałbym żeby obudowa
kosztowała nie więcej niż 400zł...

> kontroler na plycie moze zrobic raida 10, ale nie hot spare. to juz tylko
> kontrolery sprzetowe potrafia i taki bym polecal, bo software'owy kontroler
> z plyty wydajnosci nie da.

Nie wiem czy raid10 zrobiony na tej płycie będzie zjadliwy dla linuxa - to
jest moje główne zmartwienie. Nie wiem też, jak się ma wydajnościowo
softRAID i raid realizowany przez taką płytę - akurat Raid10 nie ma żadnych
specjalnych wymagań względem systemu... co innego raid5 - ale właśnie
dlatego wybieram 4 dyski żeby było i bezpiecznie i szybko :)

> nie oplaca sie kupowac pojedynczego xeona, pentium d wystarczy jak juz musi
> byc intel. pamieci bym dal min 2 gb od razu, bo jak baza zacznie mielic
> swap-em to o wydajnosci tez bedzie mozna pomarzyc.

Też coraz bardziej jestem skłonny szarpnąć się na dodatkowy 1GB ramu zamiast
tego piątego dysku...

Co do procesorów: z tej listy którą podałem - który byś polecał kupić?
Optymalnie - w okolicach 1k PLN, ale od biedy może być nieco drożej jeśli
BARDZO warto... http://www.apollo.pl/?menu=store&grp=17&desc=0

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944