Re: Formatowanie dysku NTFS

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 01:12:03 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości
news:dh1vq6$8i3$1@flis.man.torun.pl...

> "Michal Kawecki" 1it1hd.n3g.ln@kwinto.prv

> A jak się to czyni pod W98? :)

A ktoś tego jeszcze używa? Wróć na planetę Ziemia, Leszku ;-).

BTW widziałem Twoje posty na alt.pl. windowsxp. To co tam robiłeś
właściwie?

> I odmontowuje pod W9x? :)

> O co innego u mnie chodziło. Niby nie o dyndający kabelek sygnałowy
> i nie o niedopasowanie, :) ale o cos podobnego. Wyłączałem komputer,
> odłączałem zasilanie jednego z dysków i odpalałem ponownie. :) Jedna
> wtyczka tasiemki tkwiła w płycie głównej, środkowa w dysku 80 GB,
> który pracował, a końcowa w dysku 60 GB -- który miał właśnie zdjęte
> zasilanie elektryczne. :)
>
> No i po jakimś czasie pracy, po uruchomieniu komputera, dochodziło
> do automagicznego przestawiania się z DMA na PIO. :)

I Ciebie to dziwi? System reaguje zupełnie prawidłowo. Chyba lepiej
wyłączyć DMA na płycie głównej niż doprowadzić do uszkodzenia danych
przez niezgodne ze specyfikacją producenta działania użytkownika...

> Ja w ogóle odpalam komputer bez zasilania tegoż dysku
> i mam automagiczne przestawianie się w PIO. :)
>
> Czasami nawet pogięcie tasiemki sygnałowej doprowadza do takich
> problemów. :)
>
> Z 'Block mode oraz 32-bit transfer' popróbuję, choć nie wiem kiedy,

> bo właśnie dzisiaj dokonałem rewolucyjnych ;) zmian i oba dyski są
> mi potrzebne!!!
>

> BTW: Co uczynić, aby FAT16 z klastrem wielkości 64 KiB była widziana
> pod WXP i była niewidziana pod WME? :)

Nic? Tak jest chyba "by design". Podejrzewam jednak, że w temacie
FATalnych partycji jak zwykle wiesz lepiej ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/