Re: Epox BIOS R.I.P.???

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 01:24:38 MET DST

Michał Kornacki <mickor4@gmail.com> wrote:

> Chcialem zapiac nowego procka kumpla ale w tym celu musialem zmienic
> wartosci w Biosie gdyz moj stary proc byl podkrecony-zmienilem
> wszystko, komp sie zresetowal i pojawil sie czerwony napis 'don't turn
> off computer blablabla' - i w tej wlasnie chwili wylaczyli prad
> cholera!!!

            Zaraz zaraz - robiles aktualizacje biosu? Bo z opisu wynika ze nie.
Mam u siebie Epoxa 8RDA3I i ta czerwona ramka po zmianie ustawien dla CPU
opisuje ze nowe ustawienia nie sa poprawne [nie wiem dlaczego - czasami
nawet jesli ustawi sie domyslne]. Po drugim resecie plyta wstaje OK - taki
jej urok.

> Jak wlaczyli to plyta od razu pokazuje FF, nie testuje sie
> i nie uruchamia sie w ogole:-( Czy jest mozliwe by uszkodzeniu ulegl
> BIOS???

            Hmmm - zalezy co robiles. Jesli to nie byla aktualizacja to moze
po prostu zle ustawiles parametry dla nowego CPU?

> Czyszczenie CMOS'a nie pomaga:-( Co zrobic z tym fantem -
> plyta niestara i calkiem dobra a na nowa kasy nie ma....

            Wroc do poprzedniego CPU i jeszcze raz wyzeruja zawartosc CMOS wg
instrukcji. Mi podobnie ta plyta zachowuje sie przy ustawieniu CPU na
1800 MHz [200x9] - ciemnosc widze, FF i pomaga dopiero czyszczenie CMOS
zworka. Co ciekawe poprawnie wstaje na 8,5x200 [normalne] oraz
9,5x200 [juz nie w powyzszej sytuacji, tym bardziej ze po ustawiniu na 8,5
i zwiekszeniu FSB tak ze daje 1800 MHz plyta zachowuje sie poprawnie. Ten
sam CPU na plycie MSI na starym KT133A na 1800 MHz wstawal i dzialal
poprawnie, nawet przy obnizonym do 1,5V napieciu. Ot, takie uroki
oszczenosciowego, dwufazowego zasilania na 8RDA3I.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl