Re: Formatowanie dysku NTFS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 00:32:19 MET DST

"Michal Kawecki" 1it1hd.n3g.ln@kwinto.prv

> No i właśnie o to idzie - partycje należy odmontować przed odłączeniem
> dysku.

A jak się to czyni pod W98? :)

> Mniej więcej tak działa np. programik umożliwiający hotswapping
> dysków pod nazwą SwapManager.

I odmontowuje pod W9x? :)

> Jeśli także po jego użyciu dalej się kontroler przestawia w tryb PIO,
> to pewnie masz jakiś problem z płytą

O co innego u mnie chodziło. Niby nie o dyndający kabelek sygnałowy
i nie o niedopasowanie, :) ale o cos podobnego. Wyłączałem komputer,
odłączałem zasilanie jednego z dysków i odpalałem ponownie. :) Jedna
wtyczka tasiemki tkwiła w płycie głównej, środkowa w dysku 80 GB,
który pracował, a końcowa w dysku 60 GB -- który miał właśnie zdjęte
zasilanie elektryczne. :)

No i po jakimś czasie pracy, po uruchomieniu komputera, dochodziło
do automagicznego przestawiania się z DMA na PIO. :)

> główną, a system to wykrywa. Spróbuj wyłączyć opcje Block mode oraz
> 32-bit transfer (czy jakoś tak).

Ja w ogóle odpalam komputer bez zasilania tegoż dysku
i mam automagiczne przestawianie się w PIO. :)

Czasami nawet pogięcie tasiemki sygnałowej doprowadza do takich problemów. :)

Z 'Block mode oraz 32-bit transfer' popróbuję, choć nie wiem kiedy,
bo właśnie dzisiaj dokonałem rewolucyjnych ;) zmian i oba dyski są
mi potrzebne!!!

BTW: Co uczynić, aby FAT16 z klastrem wielkości 64 KiB była widziana
     pod WXP i była niewidziana pod WME? :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'