Re: Jaki cichy komputer?Prośba o poradę

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Mon 19 Sep 2005 - 13:53:36 MET DST

Dnia Mon, 19 Sep 2005 13:30:59 +0200, Marcin Narzynski napisał(a):

> Witam.
>
> Chodzi mi po głowie pewne rozwiązanie: kupić procesor powiedzmy Sempron
> 2500+ (gorszych chyba nie ma na rynku pierwotnym) i "odtaktować go", Czyli
> po prostu spowolnić do np 1500+. Przypuszczam, że ten zabieg spowoduje, że
> duży radiator poradzi sobie z wydzielanym przez taki procesor ciepłem.
>
> Ciekawią mnie opinie innych na ten temat. Czy pomysł ma szansę na
> realizację?

Najtaniej to chyba będzie zakup procesora z odblokowanym mnożnikiem oraz
płytę która umożliwia zmianę napięcia w dół. Dobrym wyjściem byłby zakup
A64 3000+ i zmiana mnożnika do 5 (czyli na 1 GHz) i zmniejszenie napięcia
do 1V i wtedy nie byłoby problemów z ciepłem. Można też zakupić podobny
procesor z odblokowanym mnożnikiem na platformę S754 (jakiś tani sempron
3000+) lub barton mobile na platformę Socket A. Oczywiście A64 będzie się
grzał z tych procesorów najmnmiej (wraz z sempronem S754). Druga możliwość
to taka że kupujesz bardzo ciche chłodzenie procesora z wolnoobrotowym
wiatrakiem (jakieś 150 zł) i też będzie cichutko.

> Pozdrawiam
> MN

pozdr.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam