Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 23:36:21 MET DST

> Kupiłem jakiś czas temu monitor CRT Philips 107P50. Czytając wcześniej
> różne opinie i recenzje użytkowników bardzo często słyszałem, że
> osiąga on 100Hz w rozdzielczości 1024x768.) I faktycznie - po
> odpaleniu Windowsa (odświerzanie

STÓJ!

odświeżanie

O D Ś W I E Ż A N I E

odświeŻanie

napisać sto razy w zeszycie! przez Ż z kropką!

> [...]
> 69K / 85 Hz. Hmmm... Coś mnie tknęło i spojrzałem jeszcze raz do
> specyfikacji i faktycznie - zalecanym przez producenta odświerzaniem
> dla tej rozdzielczości jest 85Hz. I teraz już nie wiem co zrobić...
> Podobno przy 100Hz monitor szybciej zaczyna tracić prarametry... Z
> drugiej strony siedząc (niestety) po kilka godzin dziennie przed
> komputerem wydaje mi się, że odczuwam jakąś różnicę (na korzyść
> Windowsa), ale to może być w zasadzie tylko taki efekt psychologiczny,
> że sam to sobie wmawiam. W końcu bardzo wiele monitorów pracuje na
> 85Hz i to jest podobno całkiem przyzwoity wynik.

Ja pracuję zwykle na 85Hz (bo na takie odświeżanie pozwala monitor przy
używanej przeze mnie rozdzielczości), ale prawda, widzę rożnicę między 85 a
100. Ale jestem bardzo wrażliwy na odświeżanie, np. nie mogę patrzeć na
ekran, gdy jest tylko 60 Hz. A niektórzy nie widzą różnicy między 60 a
120...

> A jeśli do tego przy
> 100Hz po kilku miesiącach jasność obrazu drastycznie spadnie to
> pewnie lepiej trzymać się tych 85. Co radzicie? Czy zmniejszyć w
> Windzie na 85, próbować wymusić w Linuksie te 100, czy może nie
> kombinować i po prostu zostawić tak jak jest.

Nie wiem, co radzić, ale jeśli chcesz wymusić 100 w Linuksie, próbuj
zwiększyć górne wartości z tych czterech (np. 100 zamiast 97, albo 165
zamiast 160).

> BTW: czy taka różnica w odświerzaniu wpływa tylko na komfort pracy czy
> może także na *jakość* wyświetlanego obrazu?

Na jakość może (tzn. wyższa może pogorszyć), to zależy od kiepskości
monitora.

--
Azarien