Tylko Asus oszukuje czy to norma?

Autor: Norton <mail_temp_at_o2.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 12:24:52 MET DST

Nie wiem czy to praktyka normalna czy zostałem oszukany/zrobiony w balona
przez firmę ASUS.
Szczegóły poniżej.

Mam prośbę/pytanie do użytkowników komputerów przenośnych opartych na
procesorach Celeron M.

Jeśli możecie to odpalcie jakiegoś benchmarka na zasilaniu z sieci i drugi
raz na zasilaniu z baterii. Sprawdźcie wynik benchmarków i podajcie na
grupie. Jeśli na baterii wam zwalnia to podajcie o ile.
I najważniejsza rzecz: Czy możecie włączyć pełną wydajność (za pomocą
oprogramowania producenta lub ustawień biosu) na zasilaniu bateryjnym.
Podajcie, proszę, model laptopa na którym testowaliście.
Nie ukrywam, że jest mi to choooolernie potrzebne.
Mam Asusa serii A3L i okazało się, że te laptopy pracują na baterii
maksymalnie na 750Mhz. Owszem we właściwościach systemu (WinXP Prof.) oraz
w aplikacji Power4Gear dostarczanej przez producenta pokazuje max.
wydajność/1.5Ghz ale RM Clock Utility oraz benchmarki pokazują brutalną
prawdę - kupiłem gówno, które na baterii nie potrafi pracować szybciej niż
z połową prędkości.
Rozumiem, że im szybciej tym większe zużycie energii ale do jasnej cholerki
dlaczego nie mogę wybrać? Systematycznie (2x w tygodniu) robię restore bazy
danych + reindeksacja + usunięcie duplikatów. Skrypt na baterii wykonuje
się około 40min a na zasilaniu z sieci 23min. Czyli za każdym razem mam
świadomość, że mógłbym już skończyć ale muszę siedzieć i czekać
Niestety nie mam możliwości podpięcia się do gniazdka (dlatego kupiłem
laptopa)
Czy domniemanie, że komputer PRZENOŚNY będzie działał na baterii z
prędkością zadeklarowaną w opisie i cenniku jest prawidłowe? Help.

Wszelkie ustawienia i nietypowe oprogramowanie przerobiłem. Proszę jedynie
o sprawdzenie w waszych laptopach czy występuje zwolnienie do 50% mocy bez
możliwości uruchomienia 100%.
Dzięki temu będę mógł oddać laptopa i mam bardzo duże szanse w sądzie na
wygraną.

Proszę nie próbować rozwiązać tego problemu ponieważ brak takiej możliwości
potwierdził zarówno polski jak i tajwański serwis Asusa. Jednocześnie
twierdzą oni, że to najzupełniej normalne w platformie Centrino (o ile mi
wiadomo to intel oficjalnie nie przypisał Celeronom M tej technologii) i że
we wszystkich laptopach tak się dzieje.
I stąd potrzebna mi wasza pomoc.
Wystarczy zapuścić na zasilaniu z sieci jakiegoś (nawet najprostszego
benchmarka) a później spróbować osiągnąć podobny wynik na baterii.
Jak się da to dać znać, jak nie to również dać znać.
Podać model laptopa.

To wszystko o co proszę. Pomóżcie mi wygrać z Goliatem.

Pozdrawiam
PS. Nie chcecie chwalić się publicznie to zapraszam na maila:
mail_test@o2.pl