Zwiecha instalacji Windows XP

Autor: Sławomir Gąsiorowski <slawomir.gasiorowski_at_wp.pl>
Data: Mon 12 Sep 2005 - 16:58:11 MET DST

Witam.

Sprzęt:
Porcesor: (Socket A) AMD Semptron 2000+
Płyta: EPOX-8KRA (na chipsecie VIAKT600)
Pamięć: 256 MB
Dysk: 40GB, Western Digital (IDE Ultra ATA)

Na dysku jest 12GB partycja NTFS oraz na partycji rozszerzonej są
partycje linuxowe (reiserfs). Partycja NTFS jest oczywiście to
oczywiście primary. Kiedyś bez żadnych problemów zainstalowałem na niej
Windows2000. Problem zaczął się kiedy zechciałem zainstalować na nij
Windows XP.

Instalator Windows XP po prostu zawiesza się zaraz na początku, po
wyświetleniu komunikatu o automatycznym wykrywaniu sprzętu. Dzieje się
to tak, że dioda dysku twardego parę razy zamruga i potem pali się już
cały czas.

Próbowałem wszelkich ustawień biosu (wyłączałem USB, kontroler SATA,
ustawienia failsafe, wywalenie kart PCI itp...) i nic to nie dało.
Bawiłem sie tez w zworkologię - również bez rezultatu...

A teraz najlepsze: kiedy po prostu fizycznie odłączyem dysk twardy
zostawiwszy tylko cdrom, a następnie uruchomiłem instalkę o dziwo
ujżałem upragniony niebieski ekran instalatora.

Domyślam się więc że jest to jakiś problem z dyskiem, lub kontrolerem.
Nie próbowałem innego dysku, bo takowego nie mam, tym niemniej jest to
co najmniej dziwne że instalator Windows 2000 uruchamia się bez żadnego
kłopotu. Zaznaczam też że instalalkę Windowsa XP też mam jak najbardziej
poprawną.

No cóż, postanowiłem więc dokonać instalacji Windowsa XP pod linuxem na
dysku /dev/hda za pomocą emulatora vmware. I o dziwo, instalator tak
samo zawiesił się !!! Wniosek więc taki, że coś nie tak z dyskiem. Może
instalator Windows XP nie toleruje obcych partycji na dysku twardym, moż
enie toleruje linuxowych partycji rozszerzonych albo wystąpiło jakieś
nieznane skąd inąd uszkodzenie logiczne na które Win XP nie potrafi
zaradzić. Spróbuję jeszcze pożyczyć inny dysk, a potem low level format,
może to pomoże...

Tymczasem może ktoś z grupowiczów spotakał się z czymś podobnym, bo w
internecie po kilku dniach szukania nie znalazłem nic co przypominałoby
ten konkretny przypadek.

Pozdrawiam
Sławomir Gąsiorowski
email: sgasiorowski@gmail.com