Re: Zwiecha instalacji Windows XP

Autor: och.karol <och.karol_at_xl.usunto.wp.pl>
Data: Tue 13 Sep 2005 - 09:54:50 MET DST

Użytkownik "Sławomir Gąsiorowski" <slawomir.gasiorowski@wp.pl> napisał w
wiadomości news:5aa44$4325978f$53905ffc$8661@news.chello.pl...
> Witam.
>
> Sprzęt:
> Porcesor: (Socket A) AMD Semptron 2000+
> Płyta: EPOX-8KRA (na chipsecie VIAKT600)
> Pamięć: 256 MB
> Dysk: 40GB, Western Digital (IDE Ultra ATA)
>
> Na dysku jest 12GB partycja NTFS oraz na partycji rozszerzonej są partycje
> linuxowe (reiserfs). Partycja NTFS jest oczywiście to oczywiście primary.
> Kiedyś bez żadnych problemów zainstalowałem na niej Windows2000. Problem
> zaczął się kiedy zechciałem zainstalować na nij Windows XP.
>
> Instalator Windows XP po prostu zawiesza się zaraz na początku, po
> [...]

Ja miałem podobny wczoraj.
Dysk wyglądał tak:
partycja 1 podst C: XP (NTFS)
Partycja 4 rozszerzona dysk logiczny 5 D: dane (FAT 32)
                       DYSK LOGICZNY 6 G: LINUX (swap)
partycja 2 podstawow f: Win2000 (NTFS)
partycja 3 podstawowa / Suse 9.3 Prof (Reiser FS)

Spieprzyła się winda2000 i korzystając z kazji postanowiłem postawić ja na nowo
(mam backup'y ale mimo wszytsko).
Po zainstalowaniu windy 2000 na partycji E: XP oczywiscie sie nie odpalił
(wiadomo - 2000 wrzuciła na C: swoje pliki), z czym sie liczyłem. Pod windą 2000
przywróciłem potrzebne pliki z katologów windy XP a tu suprise nie pomogło.
Pomyślałem - ochrona plików systemowych. No to odpaliłem z bootowalnej płyty
programy Paragona i pod tamtejszym DOSem próbowałem przekopiować potrzebne pliki
na dysk C:. I tu kolejny suprise, komunikat "Disk is write-protect".
Zrozumiałem to następująco: instaliując windę 2000 przejęła ona prawa do
partycji C: (NTFS przecież) i po primo ochrona plików systemowych nie pozwala
zastąpić istniejących tam plików a po secundo pod "dosem" dalej partycja jest
zabezpieczona.
No to postanowiłem odpalic instalkę XP z płyty aby odtworzyć pliki na partycji
C:. A tu objaw jak u Ciebie. (cyt."Instalator Windows XP po prostu zawiesza się
zaraz na początku, po
wyświetleniu komunikatu o automatycznym wykrywaniu sprzętu"). Identycznie.
Jak sobie poradziłem?
Odpaliłem instalkę XP z uruchomionej windy 2000, wybrałem nową instalację i po
przekopiowaniu przez nią plików instalacyjnych na C: (wskazałem) instalka
zrestartowała kompa i wtedy juz nie kontynuowałem instalacji tylko normalnie
odpaliłem XP.
Raczej nie jest to sprzętowy problem, choc wykluczyc tego nie można (ale taki
zbieg okolicznosci?), a linuxa wina to na pewno nie jest.
Najlepiej tak jak radził Andre - sformatuj partycję i najlepiej na FAT32 (nie ma
zabezpieczeń) a NTFSa postawisz podczas instalacji XP.
Powodzenia

--
pozdr
karol