Re: Stary komputer i RAM

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 02:23:11 MET DST

"Roman" <roman@gazeta.pl> wrote in news:dfvl9d$jl1$1@inews.gazeta.pl:

> Komputer znajomej to Pentium 300 MHz i 64 MB RAMu, dysk 16GB, TNT2 M64
> 32MB.

P II 300 mozesz rozbudowac do P II 450 a moze nawet P III 500;

> Moje pytanie: Czy zwiększenie tylko RAMu do 512 MB bez ruszania
> pozostałych elementów oraz zainstalowanie Win XP i np Nortona ma sens?

P II 350 + 256MB + 4GB = XP dziala znosnie; tzn. wiadomo, ze nie
jest to komfort i ze musi byc interfejs graficzny ustawiony na
"bez wodotryskow"; sadze, ze w powyzszym zestawie waskim gardlem jest
4GB HDD; dla zachety dodam, ze winda po wstaniu ma 140MB wolnej pamieci
fizycznej; wiec pakowanie 512MB jest bez sensu;

> Ten komputer w ogóle nie ma być do gier, a tylko do internetu (chello
> 256) i pracy z wordem.

do tego pobiera jakies 60W max; czyli polowe tego, co wspolczesny
komputer z jakims klonem athlona na pokladzie;

> Co byście zrobili żeby chodził jako tako jak najmniejszym kosztem?

jesli pytasz o sprzet, to wuasnie rozbudowa do 256MB RAM i wstawienie
wiekszego proca; chociaz z tym procem to chyba niekoniecznie; 2 x 128MB
to daje jakies 80PLN; P II 450 to jakies 40PLN; P III 450 okolo 30PLN;
(ceny za allegro); imho, jezeli plyta obsluzy P III to wymien procesor;

adas;