Re: programy do zarządzania wiedzą (akademicką)

Autor: MarlonB <małpa_at_wieloryb.kom>
Data: Sun 04 Sep 2005 - 23:12:23 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:dffj0k$rk5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> MarlonB wrote:

Dobra, bo popadamy w dyskusje o gustach.

Dla mnie linux jest niezastąpiony, jako serwer - jak juz mowilem pracuje z
tym systemem na codzien i nie wyobrazam sobie tego pod windowsem.

Windowsy z serii NT sa bardzo stabilne - i tylko na ich temat sie
wypowiadalem. Win98 nie jest systemem operacyjnym tylko jakas popierdulka.
Pisze o nim dlatego, ze za jego czasów powstawaly opinie o przepasci jaka
dzieli systemy linux i windows pod wzgledem bezpieczenstwa i stabilnosci.
Pamietaj ze system NT pojawil sie wczesniej niz Win98, wiec to nie jest tak
"od niedawna". Od niedawna MS zrozumial ze nie tedy droga i zaczal rozwijac
wlasnie ta galaz.

Uwazaj tez z tym porownywaniem stabilnosci. Poniewaz to okienka sa glownym
zrodlem braku stabilnosci. W serwerach opartych na linuksie nawet nie ma ich
zainstalowanych wiec jak tu porownac stabilnosc? Mowiac o desktopie brak
stabilnosci w obu systemach jest zblizony, a zwlasnego doswiadczenia wiem ze
kde czy gnome zawiesza sie dosc czesto.

W tej chwili, jako desktop jedyny sluszny wybor to windows zwlaszcza do
laptopa i zwlaszcza dla osoby, która sie waha.

Jesli chodzi o wirusy, to minimum bezpieczenstwa to firewall, antywirus i
logowanie jako user - to nie jest az taki wysilek.

Ja równiez polubilem linuxa, jednak ja cos o nim wiem i umiem go
skonfigurowac. Jednak mimo wszystko do typowego desktopa brakuje mu sporo, a
ludzie wybierajacy ten system zazwyczaj chca sie jego
nauczyc,"poeksperymentowac", troche pokombinowac, pobawic, jak juz
wspomniales porobic skrypty w bashu ale nie po prostu uzywac. Ja nie mam
czasu sie uzerac z linuksem, jesli ktos mi przysle maila z pracy, a open
office nie przeczyta mi dokladnie dokumentu .doc lub drukarka mi czegos nie
wydrukuje poprawnie czy tez bede mial problemy z polaczeniem drugiego
laptopa - ta cala zabawa kosztuje. Linux "stara" sie dosiegnac standardy, do
ktorych nie zostal stworzony i calkiem mozliwe ze za jakis czas mu sie to
uda, jednak na dzien dzisiejszy jest wiele niedociagniec.

Podsumowujac linux jest OK jesli ktos naprawde chce go zainstalowac i wie co
robi, jako desktop nie umie wiecej niz windows, a nawet sporo mu brakuje.