Re: obudowa dźwiękoszczelna

Autor: oMULEc <szymon_at_onet.pl>
Data: Thu 01 Sep 2005 - 20:54:04 MET DST

> Wiem, to o czym pisze jest po pierwsze wybitnie drogie, a poza tym
> wybitnie
> niepraktyczne, ale teoretycznie możliwe. ;)

;)))

> Ale żeby usłyszeć piszczące cewki musisz mieć jednak idealną ciszę,

No wlasnie, wiec po co dazyc do idealnej ciszy? ;) W sensie czesci
ruchomych...

Wiesz - napisze cos o moim kompie. Rok temu dazylem do ciszy i prawie sie
udalo.
Grafika z heatpipe (bez wentyla), proc tez z heatpipe i duuuzym
wolnoobrotowcem.
Zasilacz z termoregulowanym automatycznie wentylem.

Wszystko bylo pieknie. Przez 10 minut bo pozniej niestety nawet w idle
zasilacz
zaczynal pompowac to cale gorace powietrze ze srodka obudowy. Werbalnie
doszedlem ze lepiej jest miec 5 krecacych sie wiatrakow niz jeden. Bez tego
grafika grzala sie na 120 stopni (nv 6800 pasywna) i dioda termiczna kilka
razy
uciela mi rozrywke 3d. Poza tym ten zasilacz zaczynal wyc po 10 minutach
pracy
i tak juz zostawalo nawet na noc.
Wiec wzialem i zalozylem silencera na grafike, wmontowalem dwa wiatraki do
obudowy i jest... ciszej. Wszystko rusza jak gram w cos, ale wtedy jest mi
wszystko
jedno, bo dzwiek wszystko zaglusza ;)

Problem jest tylko jeden - jak zasilacz glosno pompowal te megawaty w nocy
to nie
slyszalem chrapania mojego psa ;)))

> A jak takie coś działa? Jak znam życie, to niczego nie ma za darmo, pewnie
> spada wydajność dysku?
> No i oczywiście program musi był ładowany przy każdym starcie systemu?

Dokladnie nie wiem, ale mnie nie spowolnilo zupelnie dysku (mierzone), tyle
ze u mnie wystarczylo przesunac suwak o 1 (slownie: jedna) jednostke, a
zakres
jest kilkadziesiat. Wydaje mi sie, ze modyfikuje cos w oprogramowaniu dysku,
QSM jest zaimplementowany w wiekszosci dyskow (jak pisalem, specyfikacja
ATA).
No i oczywiscie nie musi byc ladowany przy kazdym starcie windozy -
modyfikacja
polega na uaktywnieniu QSM w dysku jak mniemam ,program uruchamia sie z
dyskietki z PCDOS, ktora instalator sam najpierw tworzy (jest tez opcja
boota
z cd chyba). Najfajniejsze jest to ze po modyfikacji mozna sobie zrobic test
(chyba losowy seeek), wiec suwakiem mozna sie pobawic w czasie jednego
uruchomienia.

oMULEc