Re: Notebook Toshiba-tylko ktory?

Autor: Lukasz Sczygiel <spam_at_precz.tw>
Data: Sun 21 Aug 2005 - 14:11:12 MET DST

NesH napisał(a):

> Jesli komus taki jest potrzebny ? ;]

Tez kiedys myslalem: "a mnie nie potrzeba laptopa pancernego, starczy
taki przenosny desktop replacement" A okazalo sie ze jednak pozyteczne
jest zabrac laptopa na spotkanie, rozlozyc gdzie badz (restauracja,
jakis parapet) i schowac, nie martwiac sie ze cos gdzies stuknie obije
itp. Ale zgadzam sie ze jak komus starczy to ok. Tyle ze trzeba podjac
te decyzje swiadomie.

> Tu sie zgadza jesli porownuje sie najtansze notebooki (cos za cos nie ma
> nic za darmo).

Tyle ze kupienie drogiego i markowego tez nie daje gwarancji. Ale zgadza
sie ze drozsze i markowe sprawiaja mniej problemow.

> Rada jest taka ze najpierw trzeba okreslic swoje priorytety (co jest
> wazne, obudowa, dlugosc pracy na bateriach, co sie bedzie uzywalo, na
> jak dlugo ma notebook byc chodliwy itp itd, dopiero pozniej dostosowuje
> sie stosunek cena/wydajnosc.

Zalozylem ze ten etap kolezanka ma za soba:) I z tym sie zgadzam.

> Ten notebook za 5 lat to do pisania sie nie bedzie nadawal, wogole smiem
> twierdzic ze notebook wykorzystywany do pracy moze dzialac sprawnie
> *MAX* 3 lata (tak jak jest jego okres gwarancyjny). Pozniej to tylko do
> przegladania www albo jako eksponat sie nadaje (za 3 lata nowe systemy
> beda mialy takie wymagania ze nie wiem czy WMPXXX sie odpali :P) a malo
> kto bedzie pracowal na windows XP.

A tu sie nie zgodze. Mam tu obok zdechlaka (p133 32MB ram, bez aku, bez
cd za to z rewelacyjna matryca 12") I na nim mozna smialo pograc,
poczytac www, odpalic gadulca, vnc, napisac dokument i druknac, no i
pisze sobie na nim w delphi5 i dziala to sprawnie. Tak ze sadze ze 5 lat
jest okresem jak najbardziej realnym jesli chodzi o uzywanie laptopa do
pracy "nie fikusnej" czyli normalne biuro. Zauwaz prosze ze dzis
wlasciwie tylko gracze i graficy napedzaja produkcje szybkich procesorow
i wydajnych k.graf. Zwykly user moze uzywac pIII 600-700MHz +256MB ram i
bedzie baaaaardzo zadowolony.

> No jesli mowimy o uzywanym sprzecie to tylko jakies centrino jak ma to
> na kilka lat starczyc ;]

Tu znowu bym polemizowal tak jak w poprzenim akapicie.

> Niska cena musi sie jakos odbic kosztem jakosci wykonczenia.Chyba ze
> zainteresujemy sie *uzywanymi markowymi* notebookami.

Nie zgodze sie. Mozna produkowac dobrze i tanio. Tylko ze jesli
producenci beda tak produkowac to w przyszlosci sprzedaja mniej. Dla nas
to dziwne/malo znaczace ale marketoidy w tych firmach az sikaja z
radosci jak wykaza jakie to ogromne zyski osiagna taka strategia.
Smutne ale prawdziwe.

> Testy silowe moga nie byc wlasciwe :P

Nie tu nie chodzi o sile.
Wystarczy postawic laptopa normalnie na stole i uchylic klape na te 5-7
cm. jesli klapnie spowrotem sama to nie za dobrze ale MSZ lepiej niz jak
  trzeba bedzie uzyc wyczuwalnej sily aby ja zamknac spowrotem. Wg. mnie
taka klapa powinna w tej pozycji ledwie wisiec, tak aby sama sie nie
zamykala ale nie sprawiala znaczacego oporu przy zamykaniu.
W pozycji roboczej, czyli kiedy jest otwarta i ustawiona prawie pionowo,
  latwosc jej poruszania nie sprawi problemow a jestem pewnien ze ulzy
znaczaco zawiasom.
Oczywiscie, to nie znaczy ze jesli klapa chodzi ciezko to na pewno
zawiasy wyrwie ale sadze ze szansa na to jest wieksza.

> serwisowanie sprzetow uzywanych to porazka niestety i jak cos pada to
> mozna mocno sie zdziwic po cenach w serwisie, chyba ze ma sie jakies
> znajomosci :P

eeee bez przesady.
Serwis autoryzowany sobie zyczy np. 400-1000zl za wymiane matrycy.
A na allegro funkcjonuja calkiem pozadni sprzedawcy i serwisanci ktorzy
taka usluge wykonaja za 100-300zl, co jest juz rozsadna cena.
A kupienie czesci zamiennych za np 5 lat do kupionego dzis wynalazku
moze byc rownie klopotliwe.

Zgadza sie.

--
Lukasz Sczygiel