Re: Notebook Toshiba-tylko ktory?

Autor: NesH <nesz_at_go2.pl>
Data: Sun 21 Aug 2005 - 01:56:47 MET DST

Lukasz Sczygiel wrote:

> Asus jest uznawany za dobra firme ale ostatnio jakosc laptopow spadla
> dokladnie tak samo jak ceny....
> Dzis trudno jest kupic "pancernego" laptopa.
Jesli komus taki jest potrzebny ? ;]

> Generalnie za dobre jakosciowo uznawane sa toshiby, ibm-y, drozsze
> delle, asusy, acery, w takiej kolejnosci jak wymienilem od najlepszego
> do niezlego. dolozyc trzeba by jeszcze hp i siemensa gdzies pomiedzy ibm
> a koncem. Tyle ze ostatnio wszyscy rownaja w dol:(.
Tu sie zgadza jesli porownuje sie najtansze notebooki (cos za cos nie ma
nic za darmo).

> Totalnej rady co kupic i na jaki typ sie zdecydowac ci nie podam.
Rada jest taka ze najpierw trzeba okreslic swoje priorytety (co jest
wazne, obudowa, dlugosc pracy na bateriach, co sie bedzie uzywalo, na
jak dlugo ma notebook byc chodliwy itp itd, dopiero pozniej dostosowuje
sie stosunek cena/wydajnosc.
> Powiem tylko tyle:
> -karty graficzne na chipie intela do gier sie niby nadaja ale tak jak
> kombinerki do wbijania gwozdzi to znaczy da sie ale nikt nie poleca.
> Jesli laptopa kupujesz na dluzej (3-5lat) to lepiej dolozyc do lepszej
> grafiki.
Ten notebook za 5 lat to do pisania sie nie bedzie nadawal, wogole smiem
twierdzic ze notebook wykorzystywany do pracy moze dzialac sprawnie
*MAX* 3 lata (tak jak jest jego okres gwarancyjny). Pozniej to tylko do
przegladania www albo jako eksponat sie nadaje (za 3 lata nowe systemy
beda mialy takie wymagania ze nie wiem czy WMPXXX sie odpali :P) a malo
kto bedzie pracowal na windows XP.

> -procesor pentium M jest godny polecenia. Z tanszych uzywanych pentium
> III tez nie jest zly.
No jesli mowimy o uzywanym sprzecie to tylko jakies centrino jak ma to
na kilka lat starczyc ;]

> -ostatnio plaga sa ulamujace sie plastikowe rogi klap z matryc. Poprostu
> jakis debil oszczedzajac pare centow zdecydowal montowac kiepskie
> zawiasy (a wlasciwie durnie je montowac w obudowie i klapie z matryca)
> Efekt? Po kilku miesiacach pojawaiaja sie pekniecia a pozniej klapa
> odpada :( zazwyczaj z jednego rogu. Warto zwrocic uwage czy klapa jest
> plastikowa i czy ciazko sie otwiera i zamyka.
Niska cena musi sie jakos odbic kosztem jakosci wykonczenia.Chyba ze
zainteresujemy sie *uzywanymi markowymi* notebookami.

> Mysle ze dobrym testem jest sprawdzic czy duzo sily trzeba aby domknac
> klape jesli jest podniesiona na 5-7cm nad klawiatura. Jesli domyka sie z
> wyraznym oporem i klapa jest plastikowa to moze, ale nie musi, oznaczac
> ze moga wystapic problemy z zawiasami.
Testy silowe moga nie byc wlasciwe :P

> Dobrze popytac w serwisach jakie usterki zdarzaja sie
> w jakich sprzetach.

serwisowanie sprzetow uzywanych to porazka niestety i jak cos pada to
mozna mocno sie zdziwic po cenach w serwisie, chyba ze ma sie jakies
znajomosci :P

A teraz moje wnioski. Ja kupilem notebooka uzywanego i jak narazie
jestem baardzo zadowolony. Pewnie nie skusilbym sie gdyby nie znajomosci
w serwisie dla tego notebooka (zeby miec jakies zabezpieczenie jak cos
nieoczekiwanie padnie, bo musze go miec sprawnego) ale z tego co
otrzymalem wnioskuje ze uzywany notebook moze byc naprawde dobry i warto
sie nad takim zakupem zastanowic (firmy IBM,DELL ewewntualnie Toshiba).

Pozdrawiam