Re: [NTG] ale moze ktos wie gdzie sie z tym problemem zglosic

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 22:09:52 MET DST

"KoRnik" <such666@poczta.onet.pl> wrote in message news:ddt9di$nhp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> witam, od razu przepraszam ,ze ntg , ale nie wiem gdzie z tym problemem
> pojsc. problem jest taki, ze moja dziewczyna ma komputer, ktorym zabawila
> sie pewna osoba nie do konca znajaca sie na kompie i zrobila cos takiego,
> wogole nie wiem jak to mozliwe, ze jak chcialo sie instalowac system to
> pokazywalo blad setupdd.sys , zmienila ram , tzn przelozyla w miejscu i
> windows jakby sie chcial instalowac, ale wykasowalo partycje, wie ktos moze
> czy jakos da sie znowu te partycje uzyskac bez formatu albo chociaz odzyskac
> [...]

Raz skasowanej partycji nie da się normalnymi narzędziami odzyskać.
Ale partycja może nie być skasowana i dysk może się pokazywać
jako niesformatowany bo jest np. błędnie skonfigurowany...
Może być też tak, że partycja była spod innego systemu operacyjnego
(np. NTFS z systemu Windows NT/2k/XP a teraz instalujesz Windows Me)
i wtedy się nie pojawią dane bo Windows Me ich nie rozumie...

Na podstawie formy zadawanych pytań wnioskuję, że niewiele się znasz
na komputerach, więc proponowałbym abyś nie próbował nic naprawiać
bo możesz jeszcze dokończyć zniszczenia. Jeśli jest jeszcze jakakolwiek
szansa odzyskania danych to wszelkie nieumiejętne próby odzyskania
ich skończą się niepowodzeniem i bezpowrotną utratą danych.

Skontaktuj się z kimś, kto się zna na komputerach bardzo dobrze
i niech on to na własne oczy zobaczy - ciężko przez internet
diagnozować tak poważny problem zwłaszcza na podstawie tak bardzo
chaotycznych opowieści jak te Twoje. W szczególności przełożenie
RAM z jednego portu do drugiego nie powinno nic zmienić na dysku twardym.
Windows sam z siebie nigdy się nie instaluje, no chyba że włożysz
instalacyjny CD do napędu i będziesz próbował z niego zabootować.
Lub, gdy w napędzie będzie płyta z Windows i padnie dysk - wtedy
pecet będzie starał się zabootować tak jak nowy komputer z CD
i zainstalować od nowa system...

Podsumowując - zabierz komputer do specjalisty.